Ford, pacalit pe piata asiatica. Cum a ajuns producatorul american victima colaterala a devalorizarii yenului japonez
Directorul executiv al Ford Motor, Alan Mulally, spune ca este foarte ingrijorat de efectele deprecierii yen-unului, pe piata producatorilor auto din Japonia.
“Cel mai important lucru in care cred majoritatea tarilor este ca pietele ar trebui sa influenteze moneda. Aceasta este deosebit de important pentru noi toti, cei implicati in comertul international”, a spus Mulally, intr-un interviu acordat Bloomberg.
Moneda japoneza a scazut cu 15 procente, de la mijlocul lunii noiembrie, cand prim-ministrul Shinzo Ame, care in acel moment se afla doar in postura de candidat, a inceput o campanie pentru devalorizarea yen-ului, cu scopul de a revigora economia tarii. Acest lucru a dus la consolidarea actiunilor producatorilor auto locali, precum Toyota, Nissan si Honda. Ford, pe de alta parte, a inceput sa restructureze locurile de munca din Europa si sa se bazeze mai mult pe profiturile obtinute in America de Nord.
Pe piata din Europa, Mulally spune ca a fost nevoit sa reduca productia, pentru a se plia pe cererea reala din piata, care este tot mai mica. In paralel, Ford a avut recent probleme si cu o reclama difuzata in India, in care fostul premier italian Silvio Berlusconi apare conducand o masina in al carei portbagaj se afla un grup de femei legate.
O solutie la problema de pe batranul continent, unde situatia economica nu este tocmai roz, a fost deschiderea de noi fabrici in Asia. CEO-ul a catalogat piata din China drept una cu “un potential urias” si, potrivit acestuia, Ford este una din marcile cu cea mai rapida dezvoltare acolo.
Ford a atins doar 3% din targetul pentru piata globala in 2012, dar se bazeaza pe feedback-ul venit din partea consumatorilor pentru a modifica modelele Lincoln pe care vrea sa le lanseze anul viitor. Pana la sfarsitul decadei, Asia va genera aproximativ 40% din vanzarile companiei, peste nivelul celor din Europa si SUA, astfel corectitudinea concurentei in aceasta zona este deosebit de importanta.
Compania americana a livrat in China cu 46% mai multe autoturisme in primele doua luni ale acestui an. Asociatia Producatorilor de Automobile din China spune ca anul acesta se va atinge un record de peste 20 de milioane de masini vandute, datorita urbanizarii si a veniturilor in crestere.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS