Fiat investeste 9 miliarde de euro in modele premium
Fiat. Sursa foto: Mediafax
Grupul italian Fiat pregateste investitii de 9 miliarde euro in urmatorii trei ani in principal pentru dezvoltarea de noi modele premium. Sefii de la Fiat vor sa revina pe profit in Europa dupa mai multi ani de pierderi si sa revigoreze activitatea la fabricile din Italia, scrie Bloomberg.
Pe langa consolidarea marcilor Maserati si Alfa Romeo cu noi modele "Made in Italy", grupul va reorienta marca Fiat pe variante ale automobilelor 500 si Panda, renuntand la modele care au avut succes in trecut, au declarat pentru Bloomberg surse apropiate situatiei.
"Reprezinta o decizie curajoasa, istorica, prin care se va renunta la radacini. Continuarea cu modelele cool 500 si Alfa Romeo, care au o marja ridicata de profit, este singura strategie care poate asigura ca productia auto din Italia va continua", comenteaza pentru Bloomberg Roberto Verganti, profesor de management la universitatea Politehnica din Milano.
Livrarile Fiat in Europa au fost anul trecut cu 47% sub nivelul din 2009, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Cota de piata a grupului in Europa a coborat la 6,2% in acest an, fata de 9,3% in 2009, noteaza Mediafax.
Fiat a inregistrat in ultimii trei ani pierderi operationale de aproape 2 miliarde euro in Europa, din care 304 milioane euro in primele noua luni ale acestui an.
Directorul general al Fiat, Sergio Marchionne, vrea sa aduca grupul pe profit in Europa dupa mai multi ani de pierderi, pe fondul crizei financiare si stagnarii economiei. Compania a anuntat anterior ca intentioneaza sa dezvolte, pana in anul 2016, aproximativ 20 de noi modele destinate Europei.
Astfel, compania vrea sa focuseze productia din Italia pe modele de lux, potrivit surselor citate. Fiat este de asemenea cel mai mare actionar al Chrysler si vizeaza preluarea integrala a grupului american.
Anul viitor vor fi lansate noi modele Fiat 500 si Jeep, precum si o varianta decapotabila a automobilului sport Alfa Romeo 4C. Toate aceste modele vor fi produse in Italia. Noul sedan Alfa Romeo Giulia, destinat in principal pietelor din afara Europei, va fi produs de asemenea in Italia.
Fiat Punto va fi inlocuit de o versiune cu cinci usi a modelului 500, care va fi produsa in Polonia pentru a limita costurile si a maximiza marjele de profit, au continuat sursele citate. Salariile angajatilor din sectorul auto sunt de aproximativ patru ori mai mici in Polonia decat in Italia, potrivit organizatiei germane VDA.
Contactati de Bloomberg, reprezentantii Fiat au refuzat sa comenteze asupra strategiei companiei.
Actiunile Fiat au deschis luni pe bursa de la Milano in urcare cu 1%, la 5,49 euro, afisand un avans de 44% de la inceputul acestui an. Grupul italian are o valoare de piata de 6,84 miliarde euro.
Declinul Fiat odata cu restrangerea pietei auto europene se vede cel ma bine la fabrica Mirafiori, cea mai mare a grupului, situata in apropierea sediului companiei din Torino. Uzina reprezinta un simbol al industrializarii Italiei dupa cel de-Al Doilea Razboi Mondial si a avut pana la 50.000 de angajati in perioada de apugeo, in anii '70, cand producea peste 600.000 de automobile pe an. In prezent fabrica are doar 5.500 de angajati, care lucreaza numai cateva zile pe luna, parcaea uzinei fiind de obicei pustie. In primele 10 luni din 2013, fabrica de la Mirafiori a produs mai putin de 20.000 de masini, potrivit datelor sindicatului Fim Cisl.
In acest an, Fiat a trimis in somaj tehnic o mare parte din cei 30.700 de angajati de la uzinele din Italia, majoritatea neavand de lucru timp de cel putin 5 luni, potrivit sindicatului.
Noua strategie a Fiat, asa cum a fost descrisa de sursele citate de Bloomberg, aminteste de ascensiunea producatorilor auto germani. Mercedes, BMW si Volkswagen, care detine si marcile Audi si Porsche, s-au afirmat prin modele premium, cu preturi mari, produse pe plan local pentru export, pentru a acoperi salariile ridicate din Germania.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS