"Daca Chrysler va merge inainte cu oferta publica, nu exista niciun dubiu ca va altera relatia cu Fiat", a spus Elkann.

Fiat, actionarul majoritar al Chrysler, reanalizeaza beneficiile si costurile extinderii relatiei cu producatorul auto american, care vrea sa vanda actiuni la bursa.

Directorul general al ambelor companii, Sergio Marchionne, urmareste procesul ofertei publice, in conditiile in care eforturile sale de fuzionare a Fiat cu Chrysler sunt blocate de o disputa referitoare la evaluarea producatorul auto american.

Fondul de sanatate al sindicatului United Auto Workers (UAW) detine o participatie de 41,5% la Chrysler, restul actiunilor fiind in proprietatea Fiat.

Marchionne ofera cu cel putin 1 miliard de dolari mai putin decat cere fondul pentru participatia minoritara si mizeaza pe reticenta investitorilor de a plati mai mult, pentru ca oferta publica sa esueze.

Fondul de sanatate a obtinut participatia in cadrul salvarii Chrysler de la faliment de catre guvernul SUA, in 2009. Fiat detine dreptul de a cumpara aceasta participatie la pretul de circa 6 miliarde de dolari, dar Marchionne vrea sa plateasca mult mai putin.

Marchionne a lucrat in ultimii patru ani la unificarea celor doua companii, pentru crearea unui grup cu operatiuni globale care sa aiba capacitatea sa concureze cu Toyota Motor, General Motors si Vilkswagen.

Preluarea participatiei de la fondului de sanatate al sindicatului ar da acces Fiat la lichiditati de 12 miliarde de dolari, prin care ar putea finantarea redresarea operatiunilor din Europa, unde Fiat pierde bani si cota de piata.