Chrysler a inceput procedura de listare la bursa. Fiat spera la fuziunea cu producatorul american
Grupul american Chrysler, controlat de concernul italian Fiat, a inceput procedura de listare la bursa, care ar putea rezolva disputa indelungata dintre actionarii producatorului auto privind valoarea companiei, principalul obstacol in calea fuziunii.
Directorul general al Fiat si Chrysler, Sergio Marchionne, incearca de patru ani sa fuzioneze cele doua companii prin preluarea participatiei detinute la Chrysler de influentul sindicat United Auto Workers (UAW).
UAW detine, printr-un trust de asigurari de sanatate pentru angajatii pensionati, 41,5% din actiunile Chrysler, participatie obtinuta in 2009, cand compania a obtinut un bailout de la guvernul american si a fost preluata de urgenta de Fiat, pentru a evita falimentul.
Restul actiunilor sunt detinute de Fiat, care doreste o fuziune cu Chrysler pentru a capata anvergura necesara pentru a concura la nivel global cu grupuri de talia Toyota, Volkswagen si General Motors.
Fiat si UAW sunt prinse intr-un litigiu privind pretul actiunilor Chrysler.
Documentele depuse pentru listarea la bursa indica flotarea de actiuni Chrysler in valoare de numai 100 milioane de dolari, detinute de UAW, pachet simbolic menit sa sondeze interesul pietei si sa faciliteze stabilirea unui pret indicativ pentru oferta. Numarul de actiuni scoase pe piata va fi stabilit mai tarziu. Toate actiunile flotate pe bursa provin din participatia trustului de asigurari de sanatate.
Fiat si UAW apeleaza astfel la investitorii din piata pentru a stabili pretul corect al Chrysler, dupa mai multi ani de negocieri fara succes. UAW cere 5 miliarde de dolari in schimbul actiunilor Chrysler, cu aproape 1 miliard de dolari mai mult fata de cat este dispus Marchionne sa ofere. Chrysler detinea la jumatatea anului rezerve de numerar de 12,2 miliarde de dolari.
Daca va castiga accesul la aceste fonduri, Fiat ar putea refinanta restructurarea operatiunilor din Europa, unde vanzarile auto s-au prabusit la minimul ultimilor 20 de ani, provocand pierderi uriase pentru producatori.