Chrysler a inceput procedura de listare la bursa. Fiat spera la fuziunea cu producatorul american
Grupul american Chrysler, controlat de concernul italian Fiat, a inceput procedura de listare la bursa, care ar putea rezolva disputa indelungata dintre actionarii producatorului auto privind valoarea companiei, principalul obstacol in calea fuziunii.
Directorul general al Fiat si Chrysler, Sergio Marchionne, incearca de patru ani sa fuzioneze cele doua companii prin preluarea participatiei detinute la Chrysler de influentul sindicat United Auto Workers (UAW).
UAW detine, printr-un trust de asigurari de sanatate pentru angajatii pensionati, 41,5% din actiunile Chrysler, participatie obtinuta in 2009, cand compania a obtinut un bailout de la guvernul american si a fost preluata de urgenta de Fiat, pentru a evita falimentul.
Restul actiunilor sunt detinute de Fiat, care doreste o fuziune cu Chrysler pentru a capata anvergura necesara pentru a concura la nivel global cu grupuri de talia Toyota, Volkswagen si General Motors.
Fiat si UAW sunt prinse intr-un litigiu privind pretul actiunilor Chrysler.
Documentele depuse pentru listarea la bursa indica flotarea de actiuni Chrysler in valoare de numai 100 milioane de dolari, detinute de UAW, pachet simbolic menit sa sondeze interesul pietei si sa faciliteze stabilirea unui pret indicativ pentru oferta. Numarul de actiuni scoase pe piata va fi stabilit mai tarziu. Toate actiunile flotate pe bursa provin din participatia trustului de asigurari de sanatate.
Fiat si UAW apeleaza astfel la investitorii din piata pentru a stabili pretul corect al Chrysler, dupa mai multi ani de negocieri fara succes. UAW cere 5 miliarde de dolari in schimbul actiunilor Chrysler, cu aproape 1 miliard de dolari mai mult fata de cat este dispus Marchionne sa ofere. Chrysler detinea la jumatatea anului rezerve de numerar de 12,2 miliarde de dolari.
Daca va castiga accesul la aceste fonduri, Fiat ar putea refinanta restructurarea operatiunilor din Europa, unde vanzarile auto s-au prabusit la minimul ultimilor 20 de ani, provocand pierderi uriase pentru producatori.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS