Fiat Chrysler retrage oferta de fuziune cu Renault, din cauza “condițiilor politice” din Franța. Acţiunile Fiat şi Renault scad semnificativ
Renault
Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a retras oferta de fuziune cu Renault, acuzând condiţiile politice din Franţa pentru renunţarea la crearea celui de-al treilea lider global în industria auto, după Volkswagen şi Toyota, transmite Reuters.
Surse apropiate de Consiliul de Administraţie al Renault au declarat pentru Reuters că Fiat a decis să retragă oferta după ce Franţa a încercat să întârzie decizia privind tranzacţia, pentru a încerca să obţină sprijinul Nissan, partenerul de alianţă al Renault.
Oficialii guvernamentali francezi ar fi făcut presiuni pentru ca Nissan să sprijine fuziunea dar şefii companiei nipone au spus că se abţin, adaugă sursele, potrivit Agerpres.
Acţiunile Fiat şi Renault au scăzut semnificativ joi dimineaţă, după ce FCA a abandonat planurile de fuziune. În schimb, acţiunile producătorului auto francez PSA au urcat cu 2,3%. Anterior, Fiat Chrysler negociase o alianţă cu cel mai mare grup auto francez, PSA, unde Guvernul de la Paris este de asemenea acţionar.
La Bursa de la Paris, acţiunile Renault înregistrau un declin de 7%, în timp ce la Bursa de la Milano titlurile Fiat au scăzut cu 3% joi dimineaţa.
"În condiţiile în care şi-a retras oferta de fuziune, cineva trebuie să-şi pună întrebarea cât de mult va limita statul francez oportunităţile strategice şi de creştere a valorii Renault, deşi are o participaţie de doar 15%. Ne aşteptăm ca acţiunile ambelor companii să reacţioneze negativ dar FCA are opţiuni strategice mai extinse în timp ce Renault se confruntă cu mai multe riscuri pe termen scurt", afirmă analiştii agenţiei de brokeraj Jefferies.
Marţi şi miercuri, la reuniunea Board-ului Renault, s-a discutat despre începerea oficială a negocierilor de fuziune cu Fiat Chrysler. Decizia a fost amânată, la solicitarea Guvernului de la Paris. "A devenit clar că, în actualele condiţii politice din Franţa, nu sunt şanse ca o astfel de combinaţie să aibă succes", a anunţat joi dimineaţa FCA.
"Consiliul de Administraţie nu a reuşit să ia o decizie din cauza solicitării exprimate de reprezentanţii statului francez privind amânarea votului pentru o şedinţă ulterioară", se arată în comunicatul Renault.
Producătorul auto italo-american Fiat Chrysler a propus săptămâna trecută o fuziune de peste 35 de miliarde de euro cu Renault. Piaţa de bază a Renault este Europa, dar compania are o prezenţă bună şi în Asia, prin alianţa cu producătorii auto niponi Nissan şi Mitsubishi, în timp ce FCA are o prezenţă puternică în America de Nord şi America Latină.
Guvernul francez, care este cel mai mare acţionar al Renault, cu o participaţie de 15%, a cerut prudenţă în negocierile de fuziune.
"Este nevoie de timp pentru a face lucrurile cum trebuie, este o operaţiune majoră menită să creeze un gigant auto global: nu trebuie să ne pripim", a declarat miercuri ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, la postul BFMTV.
Guvernul de la Paris încearcă să obţină "patru garanţii" din acordul Renault/Fiat, inclusiv protejarea locurilor de muncă franceze, asigurarea unei bune reprezentări a Franţei în Consiliul de Administraţie al noii entităţi şi garantarea faptului că Renault/Fiat va fi lider în dezvoltarea bateriilor pentru vehicule electrice, a declarat Le Maire. Acesta a confirmat că, în cazul realizării tranzacţiei, participaţia deţinută de stat la Renault va scădea la 7,5%, de la 15% în prezent.
Fiat Chrysler discută cu Renault despre acordarea unor dividende speciale şi garanţii mai solide privind locurile de muncă, într-o încercare de a convinge Executivul francez să sprijine propunerea de fuziune între cei doi producători auto, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Anterior, Fiat Chrysler negociase o alianţă cu cel mai mare grup auto francez, PSA, unde Guvernul de la Paris este de asemenea acţionar.
Principalul reprezentant al Franţei în Board, Martin Vial, a declarat că Bruno Le Maire va discuta în weekend şi luni cu oficialii japonezi la Tokyo, după summitul G20, iar un vot ar putea avea loc din nou marţi.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan a fost extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS