Alianţa ar putea deveni una puternică, cu toate că nu există şanse pentru o fuziune între cele două companii, a spus Marchionne la sediul muzeului Alfa Romeo din Arese, lângă Milano.

Există posibilitatea formării unui parteneriat tehnic cu Hyundai, care furnizează deja în Statele Unite componente şi sisteme de transmisie”, a declarat Marchionne după prezentarea planurilor referitoare la revenirea Alfa Romeo în circuitul Formulei 1, scrie News.ro.

Marchionne, în vârstă de 65 de ani, un susţinător vocal al consolidării industriei auto, pregăteşte un plan de afaceri pe termen de cinci ani, înainte de a se retrage din funcţia de director general, în 2019. Cele două companii vor coopera în domeniul motoarelor pe bază de hidrogen, în condiţiile în care vehiculele electrice sunt pe cale să devină tehnologia dominantă în viitoarea eră a carburanţilor alternativi.

Şeful Fiat Chrysler a confirmat planurile de separare a producătorilor de componente auto Magneti Marelli şi Comau în două companii separate, de la începutul anului 2019. Mecanismul operaţiunii nu a fost încă stabilit, dar ar putea include vânzarea unei participaţii, pentru atragerea de capital.

Marchionne a mai spus că separarea brandurilor Alfa Romeo şi Maserati este un eveniment prea îndepărtat pentru a fi discutat în acest moment, dar a subliniat importanţa curselor auto pentru dezvoltarea Alfa Romeo. Revenirea în cursele de Formula 1 ar ajuta la îmbunătăţirea imaginii mărcii, care vrea să se impună din nou ca producător auto de lux.

Marchionne a investit miliarde de dolari în dezvoltarea de vehicule noi, după ce gama Alfa Romeo s-a redus, iar vânzările s-au prăbuşit în ultimul deceniu.

Şeful Fiat Chrysler a confirmat totodată ţintele financiare ale grupului pentru 2018, între care creşterea profitului operaţional la circa 9 miliarde de euro şi eliminarea datoriilor.