Fiat Chrysler analizează posibilitatea separării de grup a brandurilor de lux Maserati şi Alfa Romeo
Fiat Chrysler Automobiles
Fiat Chrysler Automobiles analizează opţiuni care includ separarea de grup a brandurilor de lux Maserati şi Alfa Romeo, precum şi a producţiei de componente, potrivit unor persoane apropiate situaţiei, transmite Bloomberg.
Măsurile ar concentra activitatea companiei italo-americane pe automobilele de serie, pentru a face grupul Fiat Chrysler mai atractiv pentru o posibilă combinaţie cu o companie concurentă, au spus sursele citate.
Brandurile de lux ar putea valora până la 7 miliarde de euro, în timp ce Magneti Marelli şi alte afaceri cu componente sunt evaluate la 5 miliarde de euro, potrivit estimărilor analiştilor.
Discuţiile dintre directorii grupului progresează, fiind analizate mai multe opţiuni, inclusiv doar separarea uneia sau mai multor unităţi producătoare de componente, între care se mai află Teksid şi Comau. Decizia finală ar putea să nu aibă loc până la începutul lui 2018, iar momentul în care ar avea loc tranzacţiile este incert, au mai spus sursele.
Reprezentanţii Fiat Chrysler au refuzat să comenteze.
Goldman Sachs estimează că afacerile Fiat Chrysler valorează circa 50 de miliarde de euro, nivel dublu faţă de actuala valoare de întreprindere, de 24,5 miliarde de euro.
Directorul general Sergio Marchionne pregăteşte viitorul plan de afaceri pe cinci ani al grupului, înainte de a pleca din companie în 2019.
Separarea unor divizii de grup este un instrument familiar pentru Marchionne, acesta coordonând deja separarea producătorului de camioane şi tractoare CNH Industrial în 2011 şi marca de automobile sport Ferrari în 2016. Combinate, cele două companii au o valoare de piaţă de 57 de miliarde de dolari, comparativ cu 6 miliarde de dolari în 2004, anul venirii lui Marchionne la conducere.
Conform propunerii, Fiat Chrysler intenţionează să păstreze Jeep pentru a susţine producţia de automobile de serie, alături de mărcile Dodge şi Ram, au spus sursele.
Alfa Romeo este în faza incipientă a strategiei de devenire a unui brand de lux global şi are încă nevoie de investiţii de miliarde de euro pentru a dezvolta noi modele care să concureze cu cele ale BMW şi Mercedes-Benz. Şi nici Maserati nici Alfa Romeo nu au atractivitatea mărcii Ferrari. Pentru a compensa aceste obstacole, Fiat ar putea încerca să îşi asigure un partener pentru mărcile de lux, au arătat sursele.
Presiunea de a acţiona este clară. În pofida unei creşteri de 34% în acest an, acţiunile Fiat sunt încă printre cele mai ieftine din indicele Stoxx 600 Automobiles & Parts, fiind tranzacţionare la 4,6 ori profitul estimat pentru 12 luni, comparativ cu o medie la nivelul industriei de 7,4 ori.
Acțiunile Fiat Chrysler cresc semnificativ
Acțiunile Fiat Chrysler au crescut semnificativ, în urma speculațiilor privind o preluare a gigantului auto de către o companie din China.
Actiuniel Fiat Chrysler au crescut cu 13% pe bursa de la Milano și sunt pe cale să atingă cel mai ridicat nivel din ultimii 19 ani, după ce Automotive News a scris că un binecunoscut producător auto din China a făcut o ofertă pentru preluarea companiei, informazaă CNN Money.
Sursele citate de publicație au declarat că Fiat Chrysler a respins oferta pentru că ar fi prea mică, dar au sugerat că și alte companii chinezești ar fi interesate d epreluare.
Un purtător de cuvant de la Fiat Chrysler a refuzat să facă vreun comentariu legat de “zvonurile despre China”.
Companiile chinezești Great Wall Motor și Geely (GELYF), care au fost menționate ca fiind printre firmele interesate de preluarea Great Wall Motor, nu au facut, de asemenea, niciun comentariu. Geely deține deja brandul suedez Volvo, care a promis recent că va renunța la producția motoarelor cu combustie internă, din 2019.
Pe lângă brandurile Fiat și Chrysler, producătorul auto italiano-american mai deține Jeep, Maserati, Dodge, Ram și Alfa Romeo.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS