Fiat a spus “Ciao!” Italiei. Simbolul industriei auto din Peninsula a pus punct unei istorii de 115 ani, prin fuziunea cu Chrysler
Fiat Chrysler Automobiles
Fiat, cel mai mare grup industrial din Italia si un simbol al dificultatilor tarii de a se adapta la globalizare, a incheiat vineri o istorie de 115 ani in calitate de companie italiana, familia Agnelli si alti actionari apoband fuziunea cu compania americana Chrysler, relateaza Bloomberg, preluat de Mediafax.
Noua companie Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA), creata de directorul general Sergio Marchionne, va fi inregistrata in Olanda, va avea sediul in Marea Britanie si va avea listarea principala la bursa din New York.
"Marchionne nu vea sa abandoneze Italia, vrea ca FCA si el insusi sa fie jucatori globali, iar centrul de greutate al FCA va fi repozitionat in acest scop. Este putin trist pentru Italia", a declarat Erik Gordon, profesor la Stephen M. Ross School of Business din cadrul University of Michigan.
Structura cosmopolita a noii companii reflecta indepartarea industriei auto de la modelul unor campioni nationali precum Fiat, care pe parcursul deceniilor s-a mandrit cu originea sa italiana si torineza.
Prin unificarea resurselor cu cele ale Chrysler, compania cunoscuta in trecut ca Fabbrica Italiana di Automobili Torino poate concura mai eficient cu mari producatori cum sunt General Motors, Volkswagen si Toyota Motor, a spus Marchionne, seful noii companii.
"Marchionne are nevoie de luminile de pe Wall Street. Acolo sunt mai multe oportunitati, fata de o piata periferica, precum cea care a devenit piata din Italia", a declarat Vincenzo Longo, analist la IG Group in Milano.
Actiunile Fiat sunt in declin cu 1,9% la bursa din Milano, scaderea, de pana la 4,5% pe parcusul sedintei, fiind atenuata de datele privind cresterea livrarilor Chrysler pe piata americana cu 20%, in luna iulie.
Fiat intentioneaza sa investeasca 55 de miliarde de euro in urmatorii cinci ani, pentru a creste livrarile cu 61%, la 7 milioane de automobile pana in 2018. Marchionne vrea ca veniturile anuale ale grupului sa depaseasca 130 de miliarde de euro, in cinci ani.
Chiar si asa, livrarile Fiat ar fi mai mici decat cele ale Volkswagen, care are ca obiectiv livrari de 10 milioane de vehicule, in acelasi an.
Pe acelasi subiect: