Producerea motoarelor si asamblarea noilor modele Alfa Romeo vor avea loc in Italia, potrivit planului strategic pentru perioada 2013-2018 prezentat marti investitorilor la sediul Chrysler Group din Auburn Hills, Michigan, din nordul Statelor Unite.

Fiat vrea ca vanzarile Jeep si Chrysler sa creasca de peste doua ori pana in 2018, in timp ce brandul Dodge va opri productia minivanului Grand Caravan.

Grupul italian a preluat integral Chrysler in ianuarie, in cadrul strategiei directorului general Sergio Marchionne de a transforma Fiat intr-un concurent puternic al Volkswagen si General Motors.

Jeep are un rol important in acest plan. Brandul este pe cale sa ajunga la vanzari de 1 milion de unitati pe an, a declarat marti directorul general al brandului, Mike Manley. Pana in 2018, compania intentioneaza sa fabrice Jeep-uri in 10 fabrici din sase tari si sa creasca numarul dealerilor de la 4.706 la 6.023. Numarul dealerilor din Asia va creste de peste trei ori, la 1.270. Fiat intentioneaza ca livrarile Jeep din America Latina sa creasca cu 50% pe an, pana in 2018.

Marchionne vrea ca fuziunea Fiat cu Chrysler sa fie finalizata pana la sfarsitul acestui an. Noua entitate, numita Fiat Chrysler Automobiles NV, va avea listarea principala la New York, va fi inregistrata in Olanda, dar cu domiciliul fiscal in Marea Britanie, din motive legate de nivelul taxelor.

Fiat a inceput sa acumuleze actiuni Chrysler in 2009, ca parte a programul de salvare a producatorului auto american care a intrat in faliment in timpul recesiunii mondiale.

Fara Chrysler, Fiat ar fi fost neprofitabil in 2012 si 2013, din cauza pierderilor din Europa. Brandul Chrysler, pozitionat ca producator de masini non-premium, intentioneaza majorarea de peste doua ori a vanzarilor, la 800.000 de vehicule, pana in 2018.

In 2016 va fi lansat un automobil compact Chrysler numit 100, iar in anul urmator vor fi introduse doua vehicule electrice. In acest an va fi lansata o versiune imbunatatita a sedanului 300, urmand ca in 2018 modelul sa fie inlocuit, a declarat directorul general al brandului Chrysler, Al Gardner.

El a precizat ca Chrysler va avea in 2018 si un vehicul utilitar crossover, de dimensiuni medii.

Fiat anticipeaza ca vanzarile sub brand propriu din 2018 vor fi mai mari cu 27%, fata de nivelul de 1,5 milioane de vehicule atins in 2013. In Europa, Fiat va introduce opt modele, pentru mentinerea livrarilor la 700.000 de vehicule.