Fiat a reluat discutiile pentru preluarea integrala a Chrysler, in disputa indelungata cu sindicatul
Directorul general al Fiat, Sergio Marchionne, a reluat negocierile cu sindicatul United Auto Workers pentru preluarea integrala a Chrysler, disputa privind valoarea pachetului de 41,5% din titluri detinut de organizatie continuand la mai bine de patru ani de la bailout-ul companiei americane, scrie Mediafax.
Surse apropiate situatiei au declarat pentru Bloomberg ca o echipa de directori executivi ai Fiat s-au intalnit in utlimele zile cu reprezentanti ai trustului de asigurari medicale al angajatilor Chrysler iesiti la pensie si reprezentati de United Auto Workers, unul dintre cele mai influente sindicate din SUA.
Trustul a respins recent cea mai generoasa oferta prezentata pana acum de Fiat pentru preluarea integrala a Chrysler, au adaugat sursele citate.
"Marchionne are nevoie de o intelegere pentru a evita o oferta publica initiala a Chrysler, care ar putea conduce la cresterea pretului platit de Fiat. Investitorii ar saluta un compromis intre revendicarile sindicatului si oferta Fiat", comenteaza pentru Bloomberg un analist italian.
In urma disputei indelungate privind valoarea participatiei detinute de sindicat la Chrysler, Fiat va fi nevoita in final sa listeze compania americana la bursa. Grupul italian a reusit sa amane pana anul viitor operatiunea.
Actiunile Fiat au inchis vineri la Milao in urcare cu 1,5%, la 5,6 euro, si inregistreaza un avans de 48% de la inceputul acestui an. Producatorul italian de automobile are astfel o capitalizare de piata de 7 miliarde euro.
Analistii financiari contractati pentru listarea Chrysler au vorbit despre o valoare de piata de aproximativ 10 miliarde de dolari pentru compania americana, au declarat in luna noiembrie suse apropiate situatiei.
Pe baza acestei evaluari, Fiat a facut o oferta de aproximativ 4,2 miliarde de dolari pentru pachetul de 41,5%, insa sindicatul cere vehement cel putin 5 miliarde de dolari, a spus una dintre surse.
In pofida divergentelor, negocierile progreseaza, avand in vedere ca distanta dintre oferta Fiat si suma ceruta de sindicat a scazut de la peste 1 miliard de dolari.
Contactati de Bloomberg, reprezentantii Fiat si Chrysler au refuzat sa faca comentarii cu privire la evolutia discutiilor.
Marchionne, de asemenea director general la Chrysler, vrea o fuziune intre cele doua companii pentru a consolida pozitia aliantei in raport cu rivali mai mari, precum General Motors si Volkswagen.
De asemenea, Fiat vrea sa utilizeze rezervele considerabile de numerar ale Chrysler pentru a finanta strategia de restructurare a operatiunilor din Europa, unde compania italiana merge in pierdere, cu o cota de piata in scadere.
Fiat a salvat Chrysler din faliment in anul 2009, oferind companiei americane un bailout un shimbul caruia grupul italian a dobandit 58,5% din actiuni.
Contractele dintre partile implicate garanteaza pentu Fiat prima optiune la preluarea actiunilor aflate in proprietatea sindicatului, la un pret de aproximativ 6 miliarde de dolari.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS