Surse apropiate situatiei au declarat pentru Bloomberg ca o echipa de directori executivi ai Fiat s-au intalnit in utlimele zile cu reprezentanti ai trustului de asigurari medicale al angajatilor Chrysler iesiti la pensie si reprezentati de United Auto Workers, unul dintre cele mai influente sindicate din SUA.

Trustul a respins recent cea mai generoasa oferta prezentata pana acum de Fiat pentru preluarea integrala a Chrysler, au adaugat sursele citate.

"Marchionne are nevoie de o intelegere pentru a evita o oferta publica initiala a Chrysler, care ar putea conduce la cresterea pretului platit de Fiat. Investitorii ar saluta un compromis intre revendicarile sindicatului si oferta Fiat", comenteaza pentru Bloomberg un analist italian.

In urma disputei indelungate privind valoarea participatiei detinute de sindicat la Chrysler, Fiat va fi nevoita in final sa listeze compania americana la bursa. Grupul italian a reusit sa amane pana anul viitor operatiunea.

Actiunile Fiat au inchis vineri la Milao in urcare cu 1,5%, la 5,6 euro, si inregistreaza un avans de 48% de la inceputul acestui an. Producatorul italian de automobile are astfel o capitalizare de piata de 7 miliarde euro.

Analistii financiari contractati pentru listarea Chrysler au vorbit despre o valoare de piata de aproximativ 10 miliarde de dolari pentru compania americana, au declarat in luna noiembrie suse apropiate situatiei.

Pe baza acestei evaluari, Fiat a facut o oferta de aproximativ 4,2 miliarde de dolari pentru pachetul de 41,5%, insa sindicatul cere vehement cel putin 5 miliarde de dolari, a spus una dintre surse.

In pofida divergentelor, negocierile progreseaza, avand in vedere ca distanta dintre oferta Fiat si suma ceruta de sindicat a scazut de la peste 1 miliard de dolari.

Contactati de Bloomberg, reprezentantii Fiat si Chrysler au refuzat sa faca comentarii cu privire la evolutia discutiilor.

Marchionne, de asemenea director general la Chrysler, vrea o fuziune intre cele doua companii pentru a consolida pozitia aliantei in raport cu rivali mai mari, precum General Motors si Volkswagen.

De asemenea, Fiat vrea sa utilizeze rezervele considerabile de numerar ale Chrysler pentru a finanta strategia de restructurare a operatiunilor din Europa, unde compania italiana merge in pierdere, cu o cota de piata in scadere.

Fiat a salvat Chrysler din faliment in anul 2009, oferind companiei americane un bailout un shimbul caruia grupul italian a dobandit 58,5% din actiuni.

Contractele dintre partile implicate garanteaza pentu Fiat prima optiune la preluarea actiunilor aflate in proprietatea sindicatului, la un pret de aproximativ 6 miliarde de dolari.