Cei de la Fiat aleg fete cat mai tinere, in timp ce alte companii includ mai nou si barbati in echipele de prezentare, pentru ca multi dintre clienti sunt femei.

Buze rosii ca focul si o rochie scurta, seducatoare, par simple detalii care, insa, cantaresc enorm atunci cand vine vorba sa atragi cat mai multi potentiali clienti la standul tau.

"Ati fi uimiti cate persoane vorbesc despre pantofii modelelor. Cat de incomozi sunt si alte lucruri de acest fel. Insa asta ii atrage la masina, iar apoi specialistul nostru le poate prezenta autovehiculul, ca sa le trezeasca interesul", explica Bo Puffer, manager evenimente Chrysler.

Fata frumoasa care iti zambeste de langa o masina rapida este o reteta veche care inca da rezultate, cel putin asta spun companiile care si-au prezentat recent noile modele la salonul auto de la Detroit.

"Nu ai prefera sa vezi o persoana aratoasa, insa inteligenta, decat una obisnuita, le fel de inteligenta?", se intreaba Bo Puffer.

Fetele trec printr-o perioada de pregatire de o saptamana, ca sa poata raspunde la intrebarile clientilor.

Numarul femeilor care isi cauta o masina la saloanele auto a crescut cu aproape 30 la suta in ultimii ani, asa ca unele companii au inclus si modele masculine in echipele de prezentare. Este cazul celor de la Crysler sau Ford.

Unii producatori auto au schi9mbat insa tactica. Unele dintre marcile de lux, precum Audi sau Lexus, isi aduc specialistii imbracati in costum si cravata. Vor sa atraga clientii catre masinile lor, asa ca aleg oameni care sa arate bine. Insa, mai nou, nu trebuie neaparat ca persoana care face prezentarea sa fie sexy.