De la noua camioneta Ford F-150, cu caroserie construita aproape integral din aluminiu, la evolutia Clasei C de la Mercedes-Benz, care a devenit mai spatios si in acelasi timp mai usor, producatorii fac eforturi pentru a reduce greutatea fiecarui automobil, imbunatatind astfel performantele fara a creste consumul de carburant.

Clientii se pot astepta astfel la modele mai economice din punct de vedere al consumului, cu siguranta sporita datorita designului mai solid si constructiei din materiale inovatoare.

Companiile si-au adaptat cu precizie ofertele la evolutia preferintelor consumatorului american, aflat in cautare de automobile mai "verzi" si mai sigure, dar care nu sacrifica placerea de a conduce - performanta si confort.

Avand in vedere ca Statele Unite sunt cea mai mare piata din lume pentru autoturisme de lux si din categoria premium, clientul american exercita o influenta deosebita asupra directiei in care evolueaza industria auto, scrie Mediafax.

Cea mai importanta lansare din acest an de la Salonul Auto de la Detroit este fara indoiala noua camioneta Ford F-150, urmatoarea editie a celui mai bine vandut de pe piata americana. Ford a vandut anul trecut in SUA 763.400 de automobile F-150, de 2,6 ori mai mult fata de al doilea model al companiei dupa vanzari, Fusion, si cu aproape 60% mai mult fata de Chevrolet Silverado, locul 2 pe piata camionetelor.

Ford se lauda cu o caroserie produsa aproape integral din aluminiu, care ar trebui sa sporeasca semnificativ eficienta automobilului in ceea ce priveste consumul de caburant. Echipa de promovare a companiei va trebui insa sa depaseasca un obstacol semnificativ: mai multi analisti au subliniat deja ca aluminiul este mai putin solid si durabil decat otelul, astfel ca potentialii clienti vor trebui convinsi ca economiile la pompa sunt mai importante decat costurile suplimentare de service si primele mai ridicate platite companiilor de asigurari.

General Motors, cel mai mare producator auto din SUA, pariaza de asemenea in principal pe o camioneta, insa de marime medie. GMC Canyon este un pick-up truck care ataca direct un segment de piata dominat de modele de la Toyota si Nissan, sperand ca inovatiile si rafinamentele introduse vor convinge clientii sa revina la marca americana.

Pentru a se adresa preferintelor in materie de consum de carburant, GM promite ca peste doi ani modelul va fi disponibil si cu motorizare diesel.

Cadillac a venit la Detroit cu un model sport ATS marketat ca mai usor si mai puternic decat BMW Seria 4. Tot in zona masinilor sport, Chevrolet sustine ca a reusit sa aduca performantele modelului Corvette Z06 spre teritoriul supermasinilor datorita utilizarii materialelor mai usoare.

Chrysler a adus in lumina reflectoarelor sedanul 200, construit pe o platforma dezvoltata impreuna cu Fiat, noul proprietar al companiei, cu un design proaspat si numeroase imbunatatiri tehnice.

Producatorii sud-coreeni Hyundai si Kia, cu ambitii pe piata americana, ataca Cadillac si Lexus pe segmentul premium cu noile sedanuri Hyundai Genesis si Kia K900, promovate cu un design sport si dimensiuni spatioase.

Kia propune de asemenea un concept indraznet, GT4 Stinger, prin care spera sa puna bazele unei familii de modele sport performante, dar cu preturi mici.

Pe langa micul Honda Fit, care pariaza pe economie si eficienta, constructorul japonez a inlocuit intreaga oferta de sedanuri a marcii de lux Acura cu noul TLX, disponibil chiar din aceasta vara.

BMW, Mercedes si Audi ataca in fieful constructorilor din Detroit cu modele dezvoltate parca cu dedicatie pentru clientul american - mai usoare, mai rapide, mai luxoase, mai eficiente.

BMW a adus la Salon eficienta prin noile Seria 1 si Seria 2, dar si performanta, prin modelele sport M3 si M4, mai usoare decat predecesorii lor.

Mercedes mizeaza in continuare pe sedanul CLA, care a inregistrat anul trecut un succes rasunator in SUA, si a prezentat la Detroit o varianta cu motorizare AMG in incercarea de a restrange decalajul fata de BMW si Audi. De asemenea, marca detinuta de grupul Daimler propune consumatorului american noile modele GLA si GLK, care ataca direct seriile X de la BMW si Q de la Audi.

Audi, sustinut de resursele uriase ale gigantului Volkswagen, si-a dezvoltat prezentarea de la Detroit in jurul supercar-ului S8 si agilei A3, mizand de asemenea pe lux si eficienta dupa ce a transformat expozitia de tehnologie CES 2014 intr-un mini salon auto, anuntand un parteneriat cu Google prin care vrea sa aduca Android in automobil.

Toyota a adus in centrul atentiei un concept sport, FT-1, incercand sa schimbe perceptia consumatorului american cu privire la modele sale, vazute ca practice, dar plictisitoare.