E oficial: din 2011 se introduce taxa de poluare pentru Euro 5. Inca nu se stie cat!
Ministerul Mediului ia in calcul introducerea unei taxe de poluare si pentru autovehiculele Euro 5, precum si reviziuirea celorlalte niveluri de taxe, pentru 2011, dar pana in acest moment nu s-a stabilit nicio valoare, anunta institutia. Precizarea vine in contextul in care Ziarul Financiar scria recent ca, in 2011, taxa de poluare se va incadra in tre 125 si 21.000 de euro.
“Pana la aceasta data, s-au discutat numai principiile generale privind aplicarea taxei pe poluare pentru autovehicule, inclusiv plata taxei pentru autovehiculele cu norma de poluare Euro 5, incepand cu anul 2011 si revizuirea celorlalte niveluri de taxa. Mentionam ca pana in acest moment, nu s-au stabilit nivelurile taxei pentru anul 2011, acestea urmand sa fie analizate in perioada urmatoare. In consecinta, toate variantele de taxa publicate in mass-media nu reprezinta un rezultat al activitatii acestei comisii”, a anuntat Ministerul Mediului.
Ministrul de resort, Laszlo Borbely, a declarat in mai multe randuri ca principiul care sta la baza taxei auto pentru anul 2011 va fi „poluatorul plateste”, principiu promovat de Uniunea Europeana.
Ziarul Financiar scria recent ca pentru un model Dacia Logan cu motor de 1,4 litri se va plati o taxa de 125 de euro, iar pentru un BMW 530i cu motor de 3,0 litri Euro 5, aproximativ 3.600 de euro.
Totodata, daca in prezent pentru un automobil second-hand de patru ani vechime, cu motor Euro 4 de 1,4 ltiri se plateste o taxa de 145 de euro, aceasta va creste pana la 933 de euro de la 1 ianuarie, in timp ce pentru masinile cu motoare de 3,0 litri se va majora de la 3.600 la aproape 8.000 de euro.
Cele mai mari taxe se vor plati pentru masinile cu un nivel de emisii mai vechi decat Euro 4. spre exemplu, pentru un automobil mai vechi de zece ani, cu motor de 3,0 litri Euro 3 se va plati o taxa de peste 20.000 de euro.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS