Dupa ce criterii isi aleg romanii masina: xenoane si sisteme audio sofisticate. Vest-europenii prefera airbag-urile
Cei mai multi dintre romanii care achizitioneaza o masina aleg o versiune echipata cu optionale care imbunatatesc confortul sau aspectul vehiculului. La polul opus, vest-europenii prefera dotari care tin de siguranta si utilitate, potrivit importatorilor de masini din Romania.
Studiile arata ca romanii opteaza pentru climatizare, asistenta la parcare, faruri cu xenon, scaune incalzite, cotiere si sisteme audio sofisticate. Vest-europenii se orienteaza mai mult catre suplimentarea elementelor de securitate rutiera, precum cresterea numarului de airbag-uri si sistemele de asistare a soferului, relateaza Mediafax.
De asemenea, comparativ cu tara noastra, in statele vestice se pune mai mult accent pe versiuni de automobile cu emisii de dioxid de carbon reduse si utilitate sporita.
"Principalele dotari optionale comandate de clientii romani sunt farurile cu xenon, vopsea metalizata, jante aliaj, volan multifunctional, scaune incalzite, tapiserie din piele, asistenta la parcare, instalatie de sunet cu cititor de MP3, etc. In tarile vestice sunt preferate masinile cu emisii de noxe reduse, siguranta si utilitate sporite", au spus reprezentantii importatorului marcii Audi.
Distribuitorul Volkswagen spune ca in vestul Europei sunt preferate masini fara climatizare si fara sisteme audio cu display mare. Mai mult, cea mai mare parte dintre clienti opteaza pentru echipamente de navigatie si carlig de remorcare, elemente care nu se regasesc pe lista de prioritati a romanilor.
Costructorii auto livreaza distribuitorilor automobile care in versiunea standard sunt deja echipate cu un anumit grad de dotari, in functie de marca si model. Astfel, sumele platite pentru optionale difera in functie de marca, model si grad de echipare. De exemplu, clientii Honda cheltuiesc in medie pe optionale 200 de euro, in timp ce cumparatorii marcilor Skoda, Alfa Romeo si Fiat platesc intre 900 - 1.000 de euro.
In cazul marcilor cu o oferta mai mare de modele, preturile optionalelor variaza intre 500 si 10.000 euro pentru Volkswagen si Seat. Costul mediu de echipare suplimentara al marcii Audi este de 7.500 de euro.
In cazul Alfa Romeo, 10% dintre clienti cumpara versiuni fara dotari in plus, iar 40-50% aleg variantele full option. Clientii Fiat prefera aproape in totalitate versiunile standard.
Aproximativ 2% dintre clientii Audi aleg versiuni fara imbunatatiri, iar 20% achizitioneaza varinate full option, in timp ce 7% din vanzarile Seat reprezinta masini complet echipate.
Citeste si:
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS