Studiile arata ca romanii opteaza pentru climatizare, asistenta la parcare, faruri cu xenon, scaune incalzite, cotiere si sisteme audio sofisticate. Vest-europenii se orienteaza mai mult catre suplimentarea elementelor de securitate rutiera, precum cresterea numarului de airbag-uri si sistemele de asistare a soferului, relateaza Mediafax.

De asemenea, comparativ cu tara noastra, in statele vestice se pune mai mult accent pe versiuni de automobile cu emisii de dioxid de carbon reduse si utilitate sporita.

"Principalele dotari optionale comandate de clientii romani sunt farurile cu xenon, vopsea metalizata, jante aliaj, volan multifunctional, scaune incalzite, tapiserie din piele, asistenta la parcare, instalatie de sunet cu cititor de MP3, etc. In tarile vestice sunt preferate masinile cu emisii de noxe reduse, siguranta si utilitate sporite", au spus reprezentantii importatorului marcii Audi.

Distribuitorul Volkswagen spune ca in vestul Europei sunt preferate masini fara climatizare si fara sisteme audio cu display mare. Mai mult, cea mai mare parte dintre clienti opteaza pentru echipamente de navigatie si carlig de remorcare, elemente care nu se regasesc pe lista de prioritati a romanilor.

Costructorii auto livreaza distribuitorilor automobile care in versiunea standard sunt deja echipate cu un anumit grad de dotari, in functie de marca si model. Astfel, sumele platite pentru optionale difera in functie de marca, model si grad de echipare. De exemplu, clientii Honda cheltuiesc in medie pe optionale 200 de euro, in timp ce cumparatorii marcilor Skoda, Alfa Romeo si Fiat platesc intre 900 - 1.000 de euro.

In cazul marcilor cu o oferta mai mare de modele, preturile optionalelor variaza intre 500 si 10.000 euro pentru Volkswagen si Seat. Costul mediu de echipare suplimentara al marcii Audi este de 7.500 de euro.

In cazul Alfa Romeo, 10% dintre clienti cumpara versiuni fara dotari in plus, iar 40-50% aleg variantele full option. Clientii Fiat prefera aproape in totalitate versiunile standard.

Aproximativ 2% dintre clientii Audi aleg versiuni fara imbunatatiri, iar 20% achizitioneaza varinate full option, in timp ce 7% din vanzarile Seat reprezinta masini complet echipate.

Citeste si:

Udrea da turismul ecumenic pe cel medical. Vrea sa scoata jumatate de miliard de euro din bolile strainilor

Frauda de 20 milioane de dolari prin eBay. FBI i-a deconspirat pe infractori: sunt romani!