Clasa E este completa: sedan, coupe, break si cabrio. Toate lansate la foc automat intr-un an de zile.
Noul E Klasse Cabriolet este masina pentru care faci instantaneu o pasiune de lunga durata. Nu poate fi vorba de un one night stand cand o vezi topless, cand iti arata ce poate si cand stii ca platesti cel putin 48.000 de euro. Vrei totul, cat se poate de mult.
Este foarte greu sa mai fii surprins de dotari, de functii si de design. Cineva din presa auto spunea la un moment dat ca daca vrei sa stii ce vor avea masinile peste doua decenii, trebuie sa te uiti la un S Klasse actual.
La fel zicem si noi: daca vrei sa stii ce inseamna un cabrio total, trebuie sa mergi cu noul E Klasse.
Marea noutate pe care nemtii o declama este Aircap. O tija paravant este actionata electric la limita superioara a parbrizului pentru a proteja pasagerii din spate de aerul rece. Totodata, un alt paravant iese automat in spate.
De altfel, sloganul pentru aceasta masina este patru anotimpuri si patru persoane. Acest sistem este eficient, culmea dar logic, la viteze cat mai mari pentru a nu lasa timp curentilor sa intre in masina. Coeficientul aerodinamicii este cel mai bun in gama: 0,28. Mercedes mai are un capitol la care este lider in segment si anume izolarea fonica.
La drum, E-ul cabrio este un Mercedes. Am condus modelul 350 CGI automat si CDI-ul 250 cu transmisie manuala.
Motorul cu benzina trimite brusc si brutal 300 de cai la roata. Daca esti neatent si ai ESP-ul decuplat, este foarte usor sa sfarsesti tragic. Ceri puterea, cutia G-Tronic in 7 trepte iti lasa un ragaz apoi te faulteaza de rosu din spate. Constientizezi doar un zgomot infundat si nervos al propulsorului, care ti-o plateste pentru prea multa incredere in tine.
Cu timpul incepi sa intelegi reactiile cutiei si ce poti cere masinii. Poti cere totul si ti se va da totul, numai s-o faci constient de urmari.
Cei 2 litri diesel si 204 cai putere sunt mai docili si-I poti stapani si mai bine prin cutia manuala cu 6 trepte. Recationeaza prompt, in timp real, un pierzi nici o fractiune de secunda intre comanda si executie, pierzi la perfromanta, dar castigi economie de motorina.
In ambele cazuri, trebuie sa te inveti bine-bine cu frana. Nu o ciupesti si gata, nici nu esti bland cu ea. Trebuie sa apesi barbateste.
Noul E Klasse cabrio nu este o masina fasneata precum un SLK, nu o simti usoara si gata de joaca. Este o masina de statut, completa, puternica si rasata.
Este masina pe care individul de 25 de ani nu o va intelege, se va gandi ca e prea scumpa si ca alte masini inghit asfaltul la jumatate de pret.
Asta este si diferenta absoluta dintre E Klasse Cabrio si restul masinilor cabrio: clasa!
Urmareste Drive Test-ul E Klasse Cabrio la emisiunea ProMotor, sambata, de la ora 12.00, pe ProTV!
Mercedes E Klasse Cabrio
|
Audi A5 Cabrio
|
BMW Seria 6 Cabrio
|
|
1.8 TFSI 160CP pret: 38.000 euro
|
|
200 CGI 184CP pret: 46.400 euro
|
2.0TFSI,180CP pret: 39.300 euro
|
|
250 CGI 204CP pret: 50.516 euro
|
2.0 TFSI 211CP pret: 44.000 euro
|
|
350 CGI 292CP pret: 57.500 euro
|
3.2 FSI 265CP pret: 50.000 euro
|
630i 272CP pret: 82.000 euro
|
|
3. 2 FSI 265CP pret: 52.000 euro
q S-tronic
|
|
220 CDI 170CP pret: 48.000 euro
|
2.0 TDI 170CP M6 pret: 40.000 euro
|
|
|
2.7 TDI 170CP M6 pret: 47.000 euro
|
|
|
3.0 TDI 240CP pret: 55.000 euro
q S-Tronic
|
|
350 CDI 231CP pret: 55.300 euro
|
|
|
|
|
635d 286CP pret: 87.000 euro
|
500 388CP pret: 72.000 euro
|
S5 q 333CP pret: 70.000 euro
|
650i 367CP pret: 94.000 euro
|
|
|
M6 507CP pret:128.000 euro
|