Clasa E este completa: sedan, coupe, break si cabrio. Toate lansate la foc automat intr-un an de zile.

Noul E Klasse Cabriolet este masina pentru care faci instantaneu o pasiune de lunga durata. Nu poate fi vorba de un one night stand cand o vezi topless, cand iti arata ce poate si cand stii ca platesti cel putin 48.000 de euro. Vrei totul, cat se poate de mult.

Este foarte greu sa mai fii surprins de dotari, de functii si de design. Cineva din presa auto spunea la un moment dat ca daca vrei sa stii ce vor avea masinile peste doua decenii, trebuie sa te uiti la un S Klasse actual.

La fel zicem si noi: daca vrei sa stii ce inseamna un cabrio total, trebuie sa mergi cu noul E Klasse.

Marea noutate pe care nemtii o declama este Aircap. O tija paravant este actionata electric la limita superioara a parbrizului pentru a proteja pasagerii din spate de aerul rece. Totodata, un alt paravant iese automat in spate.

De altfel, sloganul pentru aceasta masina este patru anotimpuri si patru persoane. Acest sistem este eficient, culmea dar logic, la viteze cat mai mari pentru a nu lasa timp curentilor sa intre in masina. Coeficientul aerodinamicii este cel mai bun in gama: 0,28. Mercedes mai are un capitol la care este lider in segment si anume izolarea fonica.

La drum, E-ul cabrio este un Mercedes. Am condus modelul 350 CGI automat si CDI-ul 250 cu transmisie manuala.
Motorul cu benzina trimite brusc si brutal 300 de cai la roata. Daca esti neatent si ai ESP-ul decuplat, este foarte usor sa sfarsesti tragic. Ceri puterea, cutia G-Tronic in 7 trepte iti lasa un ragaz apoi te faulteaza de rosu din spate. Constientizezi doar un zgomot infundat si nervos al propulsorului, care ti-o plateste pentru prea multa incredere in tine.

Cu timpul incepi sa intelegi reactiile cutiei si ce poti cere masinii. Poti cere totul si ti se va da totul, numai s-o faci constient de urmari.

Cei 2 litri diesel si 204 cai putere sunt mai docili si-I poti stapani si mai bine prin cutia manuala cu 6 trepte. Recationeaza prompt, in timp real, un pierzi nici o fractiune de secunda intre comanda si executie, pierzi la perfromanta, dar castigi economie de motorina.

In ambele cazuri, trebuie sa te inveti bine-bine cu frana. Nu o ciupesti si gata, nici nu esti bland cu ea. Trebuie sa apesi barbateste.

Noul E Klasse cabrio nu este o masina fasneata precum un SLK, nu o simti usoara si gata de joaca. Este o masina de statut, completa, puternica si rasata.

Este masina pe care individul de 25 de ani nu o va intelege, se va gandi ca e prea scumpa si ca alte masini inghit asfaltul la jumatate de pret. 

Asta este si diferenta absoluta dintre E Klasse Cabrio si restul masinilor cabrio: clasa!

Urmareste Drive Test-ul E Klasse Cabrio la emisiunea ProMotor, sambata, de la ora 12.00, pe ProTV!
 

Mercedes E Klasse Cabrio

Audi A5 Cabrio

BMW Seria 6 Cabrio

 

1.8 TFSI  160CP  pret38.000 euro

 

200 CGI  184CP pret: 46.400 euro

2.0TFSI,180CP    pret:  39.300 euro

 

250 CGI  204CP pret: 50.516 euro

2.0 TFSI  211CP  pret:  44.000 euro

 

350 CGI  292CP pret: 57.500 euro

3.2 FSI    265CP  pret50.000 euro

630i  272CP pret: 82.000 euro

 

 3. 2 FSI    265CP  pret:  52.000 euro

q S-tronic     

 

220 CDI  170CP  pret: 48.000 euro

2.0 TDI   170CP M6  pret: 40.000 euro

 

 

2.7 TDI   170CP M6    pret: 47.000 euro

 

 

3.0 TDI   240CP  pret: 55.000 euro

q S-Tronic    

 

350 CDI  231CP   pret: 55.300 euro

 

 

635d   286CP    pret:  87.000 euro

500    388CP       pret72.000 euro

S5  q     333CP    pret: 70.000 euro

650i    367CP     pret:  94.000 euro

 

 

M6      507CP     pret:128.000 euro