Detaliul de 50 de euro care ucide 400.000 de oameni/an in Europa si ne costa 940.000.000.000 de euro
Producatorii de masini nu mai stiu sa numere zerourile dezastrului si sunt direct responsabili de consecintele penale.
Un studiu Transport & Environment (organizatie subordonata Comisiei Europene) arata ca noile motoare “mai economice si mai prietenoase cu mediul” sunt, de fapt, mult mai poluante. Cantitatea de substante nocive pe care le lasa in atmosfera este de pana la 40 de ori mai mare si astfel numarul de particule periculoase pentru organism e de 1.000 de ori mai mare. Ambele masuratori sunt raportate la motoarele diesel cu filtru de particule, care in momentul de fata sunt cel mai putin poluante datorita unui filtru de particule. Exact filtrul de particule pe care producatorii de masini refuza sa-l standardizeze pe masinile cu motoare pe benzina.
Costul aproximativ pentru producator cat si pentru cumparator este de doar 50 de euro. In Europa, mor 400.000 de oameni anual din cauza poluarii, iar masinile sunt unul dintre cei mai importanti factori responsabili de asta. 90% din populatia UE respira aer poluat.
Pierderile nu se cuantifica doar in vieti pierdute, ci si in bani si zile. 100.000.000 de zile de munca se “cheltuiesc” anual cu problema poluarii si intre 330 si 940 mld. de euro se pierd din cauza asta.
A doua consecinta grava este incalzirea globala.
Producatorii au inceput de cativa ani sa scoata masini cu motoare mici (tehnica downsizing-ului) ca sa reduca taxele pe cilindree pe care le plateste cumparatorul. Odata cu acest avantaj s-au promovat si cele ale emisiilor mai mici de noxe. Trendul este de inlocuire treptata a masinilor diesel cu cele pe benzina incepand din 2020 incolo.
Studiul in situatia actuala spune ca pana in 2030 vor fi mai multe particule nocive emise in atmosfera de motoarele cu benzina decat de cele cu motorina. Filtrele de particule au aparut pe masinile diesel acum 10 ani. Producatorii de masini sunt vinovati si pentru ca “umbla” la standardul Euro (6, actual), care e indeplinit numai in testele oficiale.
O solutie care costa 45$ a fost propusa de doi americani, un filtru cu alge care “mananca” dioxid de carbon.
Unde bate si unde pierde Audi in meciul cu Mercedes si BMW? Test cu noul A3 in Romania, duminica la promotor, de la 10.00 pe Sport.ro!