40.000 de euro, taxa de poluare. Reglemetarile UE privind emisiile de dioxid de carbon lovesc sub centura industria auto de lux
Planurile Uniunii Europene (UE) de introduce limite pentru emisiile de dioxid carbon ale autovehiculelor ar putea conduce la penalitati de pana la 40.000 de euro pentru masinile de lux cu motoare foarte puternice, care nu intrunesc standardele, scrie Financial Times.
In timp ce compania care produce Bentley ar putea fi penalizata de UE cu aproape 20.000 de euro pentru fiecare automobil care intra in circulatie, situatia ar putea fi si mai dificila pentru Bugatti, se arata intr-un studiu al Agentiei Europene pentru Mediu, scrie Mediafax.
Masina preferata a persoanelor foarte bogate ar putea fi taxata suplimentar cu 40.000 de euro, conform unor noi reglementari europene.
Un Rolls-Royce ar putea fi penalizat cu 12.500 de euro, Maserati cu 18.000 de euro si Lamborghini cu 17.000 de euro.
Nu este clar inca daca aceste penalitati vor fi impuse, scrie Financial Times. Perspectiva acestor penalitati este cunoscuta inca din 2007, cand autoritatile europene au anuntat ca vor limita cantitatea de dioxid de carbon pe care o pot emite, colectiv, autovehiculele din UE.
Agentia Europeana pentru Mediu este prima autoritate care a calculat cat de aproape sunt producatorii auto de atingerea tintelor care vor fi introduse treptat din acest an. Scopul este reducerea emisiilor de dioxid de carbon de la 140 de grame pe kilometru, media actuala, la 130 de grame in 2015. Media actuala reprezinta jumatate din emisiile de 300 de grame de dioxid de carbon ale unor modele Bentley si un sfert din cele ale unei masini Bugatti.
Fiecare constructor auto european are stabilita o tinta de emisii, iar in 2012 vor fi verificate 65% din masinile cu cele mai reduse emisii. Procentajul va creste pana la 100% in 2015.
Daca majoritatea constructorilor nu scade in continuare volumul emisiilor, sectorul auto s-ar putea confrunta colectiv cu penalitati de zece miliarde de euro, potrivit Agentiei pentru Mediu.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS