Daimler, al 3-lea producator de automobile de lux din lume, planuieste taieri de costuri de peste un miliard de euro
Daimler
Daimler, al treilea mare producator de automobile de lux la nivel mondial, planuieste economii anuale de minim un miliard de euro, ca raspuns la inrautatirea conditiilor de pe piata auto, a declarat o sursa apropiata situatiei, citata de Bloomberg.
Reducerea cheltuielilor are rolul sa imbunatateasca profitabilitatea grupului german, a spus sursa. Purtatorul de cuvant al Daimler a refuzat sa comenteze.
Directorul general al Daimler, Dieter Zetsche, anunta in septembrie un program de eficientizare a operatiunilor, fara sa prezinte detalii. Zetsche, care conduce si divizia Mercedes-Benz, a anuntat in septembrie ca divizia de automobile nu va atinge in acest an profitul operational de 5,2 miliarde de euro inregistrat in 2011, reducand astfel estimarile initiale.
"Suntem convinsi ca exista un risc semnificativ ca profitul EBIT (inainte de deducerea dobanzilor si impozitelor) sa scada anul viitor", a declarat Arndt Ellinghorst, analist al Credit Suisse in Londra, citat de Bloomberg.
Daimler reduce cheltuielile in conditiile in care piata euro europeana este pe cale sa inregistreze in acest an cel mai amplu declin din ultimii 19 ani. Potrivit estimarilor asociatiei auto europene ACEA, livrarile vor scadea in acest an cu 8%-10%, noteaza Mediafax.
Daimler a ajuns marti la un acord cu consiliul muncii pentru reducerea productiei automobilului Mercedes Clasa S la cea mai mare fabrica a grupului din Sindelfingen, de la doua schimburi la unul, inainte ca o noua versiune a modelului sa intre in productie anul viitor.
BMW, cel mai mare producator de automobile de lux la nivel mondial, a transferat "zeci de mii" de vehicule din Europa si SUA si Asia, in urma scaderii cererii pe continent, a declarat seful grupului, Ian Robertson.
Decalajul dintre Mercedes si principalii sai competititori se adanceste. In primele noua luni, vanzarile Mercedes au urcat cu 5%, la 964.926 vehicule, comparativ cu avansul de 13%, la 1,1 milioane unitati, inregistrat de Audi si cel de 8,6%, la 1,11 milioane vehicule in cazul BMW.
Pe acelasi subiect: