Anuntul oficial ar urma sa fie facut joi, a precizat agentia poloneza de presa PAP citand surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul.

Reprezentantii Guvernului de la Varsovia nu au comentat informatia.

Fabrica ar urma sa produca din 2019 motoare pe benzina si motorina pentru masinile Mercedes-Benz, in vederea extinderii capacitatilor de productie din afara Germaniei.

Pentru Polonia, tara cu majoritatea celor mai poluate orase din Uniunea Europeana, tranzactia face parte dintr-o strategie de stimulare a investitiilor prin acordarea de facilitati investitorilor straini interesati de industria auto.

Producatorii auto Fiat, Volkswagen si Opel - divizie a General Motors - au uzine pentru productia de autovehicule in Polonia.

Avansul vanzarilor Mercedes-Benz a fost de doua ori mai rapid decat al BMW in primele opt luni din 2016, apropiindu-se de obiectivul de a redeveni cel mai bine vandut brand de lux din lume pentru prima data in ultimul deceniu.

In perioada ianuarie - august 2016, livrarile Mercedes-Benz au urcat cu 12% (la 1,32 milioane de vehicule), fata de un avans de 5,5% al brandului BMW (la 1,28 milioane de autoturisme), si fata de Audi, divizia de lux a grupului auto german Volkswagen, care a inregistrat o crestere de 4,9%, la 1,23 milioane de vehicule).

Obiectivul strategic al Mercedes este sa redevina lider mondial pe piata automobilelor de lux, o pozitie pe care a pierdut-o in fata BMW in 2005, iar in 2011 a cazut pe locul al treilea, dupa Audi.

In 2014, Daimler a inaugurat oficial, la Sebes, in Romania, unitatea de productie pentru montaj cutii de viteza automate pentru autoturismele de lux Mercedes - Benz, care a intrat in productie in aprilie 2016.

La ceremonia de inaugurare a fabricii de la Sebes a participat si premierul de atunci Victor Ponta, care a facut aluzie la posibilitatea ca Daimler sa construiasca masini in Romania. “Ca orice roman, imi doresc ca la un moment dat de la cutii de viteze sa ajungem poate si la un autoturism Mercedes fabricat in Romania", spunea, in 2014, Victor Ponta.

El a mai amintit si de ajutorul de stat acordat de Guvern concernului Daimler pentru acesta investitie, spunand ca nu este "un cadou dat de statul roman", ci este, de fapt, "o participare la o investitie care aduce atat de multe beneficii", iar acest ajutor de stat se va intoarce in final in bugetul Romaniei.

Posibilitatea construirii unei uzine Mercedes in Romania a fost adusa in discutie de mai multe ori de autoritatile de la Bucuresti, inca din 2010, din timpul guvernarii PDL.

Ulterior, presa de la Budapesta a scris despre posibilitatea ca Daimler sa-si mute o fabrica din Ungaria in Romania, ca urmare a masurilor nepopulare luate de premierul maghiar Viktor Orban. Producatorul german a ales in 2008 Ungaria pentru noua fabrica Mercedez-Benz, in conditiile in care pe lista posibilelor amplasamente din Europa de Est s-au aflat si Romania si Polonia.

In prezent, Daimler produce in Romania doar componente de masini. Filiala Daimler din Romania, Star Transmission, a fost infiintata in 2001, iar in prezent are in fabricile de la Cugir si Sebes aproximativ 1.800 de angajati si va ajunge la finalul anului 2016 la circa 2.300 de angajati.

Noua fabrica de la Sebes, Star Assembly, a inceput productia in 2016, urmand ca in cadrul acestei unitati sa se asambleze cutiile de viteze automate in noua trepte 9G-TRONIC. Investitiile de la Sebes se ridica, potrivit oficialilor Daimler, la peste 300 de milioane de euro si vor fi create peste 500 de locuri de munca.

Star Transmission produce la Cugir roti dintate, axe si componente prelucrate pentru motoare, cutii de viteze si sisteme de directie, tot aici aflandu-se si doua centre de tehnologii si de instruire.