Este pentru prima data in ultimul an si jumatate cand europenii sunt din nou interesati de masini. E drept, si-au facut cumparaturile la extrem.

Datele oficiale arata ca au crescut in primul rand vanzarile celor de la Jaguar, adica masini scumpe, de lux. Urmatorii pe lista sunt romanii de la Dacia.

"Cresterea volumelor de vanzari se explica prin intinerirea aproape toala a gamei. Avem volume crescute la modelul Duster cu unele imbunatatiri si modelul Sandero", a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia.

Adica masini cu preturi cuprinse intre 8000 si 18.000 de euro. Si mai toata productia de la Mioveni a luat calea exportului, pentru ca piete ca cele din Franta sau Germania au inceput sa se dezmorteasca. Insa exista si piete noi, in care Dacia performeaza.

"Noul Logan berlina este un succes in Romania, dar si in Maroc, Algeria sau Turcia. In Marea Britanie, suntem prezenti de anul acesta si in primele patru luni am vandut 4000 de modele", Silviu Setciu, purtator de cuvant RTR.

Producatorul roman a castigat sa castige o felie din piata auto din Regatul Unit, adica pe cea mai efervescenta din Uniunea Europeana. Masinile Sandero cu volan pe dreapta sunt produse la Pitesti, insa modele Duster pentru britanici vin din India, sustin reprezentantii companiei. Si totusi, de ce a crescut Dacia cat cei de la Honda, Suzuki, Jaguar si Jeep, la un loc?

"Si-au pus navigatie, si-au facut facelift, si-au imbunatatit consumul... ", a declarat Bogdan Alecu, editor al Ziarului Financiar.

Si producatorul american de la Craiova mizeaza anul acesta pe vanzari la fel de bune ca in 2012.

Prin aceste performante, industria auto de la noi sustine, in acest moment, in buna masura, cresterea economica a tarii, care primele trei luni a fost dubla fata de prognoze.