Dacia a produs la Mioveni 1 milion de motoare TCE 90, pentru intreg grupul Renault
Dacia Sandero Stepway
Dacia anunta ca a fabricat, in cadrul Uzinei Mecanice si Sasiuri, de la Mioveni, un volum de 1 milion de motoare TCe 90, motoare ce se caracterizeaza in primul rand printr-o eficienta foarte buna si o greutate redusa, informeaza Profit.ro.
Cea mai mare parte a productiei a fost trimisa catre uzine Renault din alte tari.
Uzina Dacia este prima din Grupul Renault care a produs motorul TCe90, incepand din iulie 2012, fiind si momentul in care Uzina Mecanica, unitate distincta a platformei de la Mioveni, a devenit furnizor pentru alte uzine ale grupului si, implicit, pentru alte modele, respectiv Renault Clio si Twingo.
De altfel, 80% din productia de motoare TCe90 a fost trimisa la export. Modelel Dacia care utilizeaza acest motor sunt Logan, Logan MCV, Sandero si Sandero Stepway. In 2016, au fost vandute 2.300 de vehicule echipate cu acest motor.
Cele mai multe piese componente ale motorului (carterul de distributie, semela, capacul chiulasa, carterul cilindri, capacul palier, volanta si arborele cotit) sunt fabricate chiar in uzina Dacia, Uzina Mecanica si Sasiuri avand 3.700 de angajati. In momentul de fata, uzina are o capacitate instalata de 450.000 de unitati anual.
Conceptia si dezvoltarea motorului TCE 90 a fost realizata, in mare parte, in Romania, cu ajutorul inginerilor de la Renault Technologie Roumanie.
Motorul TCe90 este un motor mic, in 3 cilindri, cu o capacitate de 898 cm cubi. Este foarte usor (cu 15 kg mai putin decat alte motoare cu o putere echivalenta) si are un consum redus de combustibil (5,8 l/100 km, in ciclu urban, si 4,6 in ciclu extra-urban), respectiv emisii CO2 de 112 – 115 g/km. Motorul TCe90 se mai fabrica si in uzina Renault din Valladolid, Spania.
Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia, de la Mioveni, are patru departamente, in care sunt fabricate piesele din aluminiu, se asambleaza motoare, cutii de viteze, se monteaza punti, osii si cadre grup motopropulsor, ce sunt utilizate pe toate cele trei marci ale aliantei, Renault, Dacia si Nissan. In 2016, uzina a produs in total 448.586 motoare (inclusiv K7), 530.493 de cutii de viteze si 859.000 de sasiuri.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS