Cine ia in calcul un SUV premium, de obicei se gandeste la un BMW, fie el X3, X5, X6 sau chiar X1, clientul de limuzina se orienteaza catre S-Klasse de la Mercedes-Benz, in timp ce Audi domina clasa medie si mare, automobile preferate de obicei de oamenii din middle-management.

In aceasta competitie a intrat de curand si Porsche, intai cu SUV-ul Cayenne, dupa care cu limuzina Panamera. 911 ramane in afara cursei, pe masura ce fiecare automobil sport are propriul sau public-tinta.

"Sunt marci ai caror clienti sunt dedicati, iar Porsche este unul dintre aceste branduri. Clientul Porsche are intotdeauna ca prima optiune un Porsche, iar pe locurile urmatoare sunt sunt modele de la alte marci", a precizat Adrian Pascu, brand manager al marcii Porsche in cadrul Porsche Inter Auto.

"Constructorii isi proiecteaza modelele in functie de filozofia lor. Spre exemplu, Cayenne, alaturi de Panamera, are cei mai multi concurenti. Dar daca se analizeaza concurenta pentru fiecare motorizare realizam ca BMW X5 cu motorizarea diesel mai puternica nu poate fi luat in calcul, la fel si alte SUV-uri cu motoare diesel mai putin puternice", a subliniat Pascu.

El precizeaza ca printre concurentii lui Cayenne se regasesc SUV-uri precum X5, X6 sau Range Rover Sport, dar si Lexus RX.

"In cazul lui 911, clientul nu are termen de comparatie, oscileaza doar intre versiuni, un cabrio, S, sau 4x4, insa nu un alt automobil", a spus Adrian Pascu.

In cazul automobilelor sport, fiecare constructor si-a dezvoltat propria filozofie. Audi le proiecteaza cu tractiune integrala si motor fata, BMW si Mercedes-Benz prefera pentru Seria 6 si SL ideea de tractiune spate si motor fata, in timp ce 911 respecta filozofia "totul spate".

Citeste mai multe despre acest subiect pe www.zf.ro