Cursa pentru clientela premium: piata automobilelor de lux din Romania este mai nisata ca niciodata
Lupta pentru piata premium este mai nisata ca niciodata: marcile isi impart piata pe segmente, iar concurenta intre ele este altfel mai redusa.
Cine ia in calcul un SUV premium, de obicei se gandeste la un BMW, fie el X3, X5, X6 sau chiar X1, clientul de limuzina se orienteaza catre S-Klasse de la Mercedes-Benz, in timp ce Audi domina clasa medie si mare, automobile preferate de obicei de oamenii din middle-management.
In aceasta competitie a intrat de curand si Porsche, intai cu SUV-ul Cayenne, dupa care cu limuzina Panamera. 911 ramane in afara cursei, pe masura ce fiecare automobil sport are propriul sau public-tinta.
"Sunt marci ai caror clienti sunt dedicati, iar Porsche este unul dintre aceste branduri. Clientul Porsche are intotdeauna ca prima optiune un Porsche, iar pe locurile urmatoare sunt sunt modele de la alte marci", a precizat Adrian Pascu, brand manager al marcii Porsche in cadrul Porsche Inter Auto.
"Constructorii isi proiecteaza modelele in functie de filozofia lor. Spre exemplu, Cayenne, alaturi de Panamera, are cei mai multi concurenti. Dar daca se analizeaza concurenta pentru fiecare motorizare realizam ca BMW X5 cu motorizarea diesel mai puternica nu poate fi luat in calcul, la fel si alte SUV-uri cu motoare diesel mai putin puternice", a subliniat Pascu.
El precizeaza ca printre concurentii lui Cayenne se regasesc SUV-uri precum X5, X6 sau Range Rover Sport, dar si Lexus RX.
"In cazul lui 911, clientul nu are termen de comparatie, oscileaza doar intre versiuni, un cabrio, S, sau 4x4, insa nu un alt automobil", a spus Adrian Pascu.
In cazul automobilelor sport, fiecare constructor si-a dezvoltat propria filozofie. Audi le proiecteaza cu tractiune integrala si motor fata, BMW si Mercedes-Benz prefera pentru Seria 6 si SL ideea de tractiune spate si motor fata, in timp ce 911 respecta filozofia "totul spate".
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS