Cum vor companiile chineze Youngman si Pangda sa salveze Saab de la faliment
Companiile auto chineze Zhejiang Youngman Lotus Automobile si Pangda Automobile Trade Co sunt dispuse sa salveze constructorul auto suedez Saab printr-o investitie de 8 miliarde de coroane suedeze (1,2 miliarde de dolari), in schimbul participatiei majoritare la companie, noteaza Reuters.
Cei doi investitori asiatici asteapta avizul autoritatilor pentru derularea tranzactiei.
"Putem face o investitie de opt miliarde coroane pentru a dezvolta Saab, dupa ce vom intra in firma ca actionari. Nu se va intampla imediat, desigur, ci pas cu pas", a spus fiica presedintelui Youngman, Pang Qingnian, intr-un interviu pentru ziarul suedez Dagens Industri.
Ea a aratat ca Saab, care nu prea a facut profit in ultimii 20 de ani, ar trebui sa revina "pe plus" intr-un an si jumatate de la finalizarea investitiei chineze.
Saab a cerut saptamana trecuta protectie fata de creditori, insa curtea pentru falimente a respins la inceputul acestei saptamani solicitarea, considerand ca planurile de revenire prezentate de companie, bazate pe investitia chineza, sunt incerte.
Saab datoreaza angajatilor sume substantiale din salariile restante si are de platit sute de milioane de coroane catre furnizorii de piese. Fabrica Saab din sud-vestul Suediei este inchisa din aprilie.
Youngman a promis la inceputul acestei saptamani ca va acorda Saab finantare printr-un credit punte (imprumut pe termen scurt sau mediu ce poate fi acordat acelor clienti care au o proprietate imobiliara pe care intentioneaza sa o vanda) de 70 milioane de euro, iar Pang a afirmat ca compania chineza va face tot posibilul pentru a asigura supravietuirea Saab.
Saab a facut deja apel la decizia curtii de a respinge cererea de protectie fata de creditori, o noua decizie fiind asteptata in cateva zile.
Sindicatele Saab cer intrarea companiei in faliment pentru a putea asigura salariile angajatilor printr-un program guvernamental.
Citeste si:
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS