Acordul aduce Lucid finanţarea necesară pentru a începe fabricarea primului său model, sedan-ul Air, în 2020. Startup-ul din Silicon Valley este în întârziere cu câţiva ani cu construcţia unei fabrici în Arizona şi începerea producţiei automobilului al cărui preţ va porni de la 60.000 de dolari.

Arabia Saudită, cel mai mare exportator de petrol din lume, a început să îşi diversifice economia, după prăbuşirea preţurilor petrolului. În cadrul acestui plan, regatul intenţionează să transforme Fondul Public pentru Investiţii (PIF) în cel mai mare fond suveran din lume, cu active care ar urma să atingă 2.000 de miliarde de dolari până în 2030.

”Prin investiţii pe piaţa vehiculelor electrice care se dezvoltă rapid, PIF câştigă expunere la oportunităţi de dezvoltare pe termen lung, susţine inovaţiile şi dezvoltarea tehnologică, atrage venituri şi diversifică sectoarele economice în Regatul Arabiei Saudite”, a arătat PIF într-un comunicat.

Investiţia PIF în Lucid amplifică incertitudinile din jurul Tesla, al cărei director general Elon Musk a scris într-un tweet, pe 7 august, că a asigurat fondurile necesare pentru a retrage compania de la bursă. Şase zile mai târziu, Musk a clarificat că, deşi fondul suveran saudit şi-a exprimat interesul în transformarea Tesla în companie privată, trebuie să evalueze financiar posibilul acord. Pe 24 august, Musk a anunţat că Tesla va rămâne listată la bursă.

Persoane apropiate situaţiei au declarat că oficialii saudiţi au fost nemulţumiţi de faptul că Musk a făcut publice detalii legate de discuţiile purtate. În afară de asta, au existat îngrijorări legate de procesele intentate de acţionari în urma tweet-urilor lui Musk şi de o investigaţie a Comisiei americane pentru burasă şi valori mobiliare. Fondul suveran saudit a constituit o participaţie de sub 5% la Tesla, fiind interesat de o participaţie minoritară pentru a-şi limita expunerea şi a păstra resurse pentru alte proiecte.

Lucid a fost co-finanţată de Sam Weng, care a venit de la producătorul de software Oracle, şi de doi parteneri, ca producătoare de sisteme de baterii. Ulterior, compania a format o echipă recrutată de la Mazda Motor şi Tesla. Directorul tehnic Peter Rawlinson a fost inginer şef pentru Model S, înainte de a veni la Lucid în 2013.

Potrivit Lucid, automobilul electric Air va avea până la 400 de cai putere şi o autonomie de 240 de mile cu o singură încărcare. Versiunea high-end va costa peste 100.000 de dolari.