Vesti bune pentru soferii care-si asteapta banii de asigurari. Companiile, obligate sa plateasca penalitati pentru fiecare zi de intarziere VIDEO
De saptamana viitoare, companiile vor fi obligate sa achite penalitati pentru fiecare zi de intarziere daca nu platesc despagubirile la timp. Desigur, banii intra in buzunarele soferilor pagubiti. Totul este sa se adreseze Comisiei pentru Supravegherea Asigurarilor.
"Accidentul a avut loc in noiembrie 2009, dar suma a fost platita, in final, in ianuarie 2011. S-a lungit foarte mult, inexplicabil", povesteste un sofer care a asteptat mai mult de un an sa primeasca de la asigurator contravaloarea reparatiei, 7.000 de euro, suma pe care o platise din propriul buzunar.
Alt pagubit a patit la fel. Nici dupa un an nu a vazut banii ceruti pentru reparatii, in baza asigurarii obligatorii. "A venit hartie ca nu a existat accidentul. Ne-a spus sa-i dam in judecata", spune Ion Papariga.
Comisia pentru Supravegherea Asigurarilor introduce reguli stricte. "Daca dosarele sunt complete si despagubirea nu se plateste, poate sa solicite penalitati de 0,2% pe zi intarziere. Noi avem parghiile necesare sa obligam societatea sa plateasca", explica Mona Cucu, seful directiei de asigurari obligatorii, CSA.
La o despagubire de 7.000 de euro, un sofer ar primi intr-un an 5.000 de euro din penalizari. "Companiile de asigurari vor trebui sa-si imbunatateasca ritmul de raspuns pentru clienti. Asta inseamna injumatatirea timpului pe care il aveau pana acum", afirma Madalin Rosu, seful departamentului de daune auto al unei companii de asigurari.
Penalizarile se calculeaza din ziua in care a fost aprobat dosarul de daune. Noile reglementari vor intra in vigoare saptamana viitoare, dupa ce vor fi publicate in Monitorul Oficial. Asiguratorul este obligat sa anunte daca are suspiciuni cu privire la accident in maximum cinci zile si are la dispozitie trei luni sa dovedeasca eventuala frauda.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS