Denumita "RobotCar / Masina robot", autovehiculul este dotat cu o serie de camere amplasate in anumite parti ale sasiului care filmeaza fiecare unghi de pe drumurile pe care masina le strabate, scrie dailymail.co.uk, preluat de Mediafax.

Atunci cand masina este condusa de un sofer, lasere amplasate in bara din fata autovehiculului scaneaza traseele parcurse si construiesc o harta in format 3D care este stocata ulterior pe computerul de bord al masinii.

Autovehiculul poate memora anumite drumuri si rute urmate, permitand masinii sa conduca singura prin intermediului functiei de pilot automat. Calculatorul de bord al masinii intreaba soferul, prin intermediul unui ipad, daca acesta isi doreste sa fie activata functia de pilot automat.

Scanarea si procesul de filmare cu ajutorul laserelor si a camerelor se face la o rata de 13 ori pe secunda pentru a identifica potentiale obstacole in calea autovehiculului. Raza de actiune a laserelor si camerelor este intinsa pe o distanta de 50 de metri la un unghi vizual de 85 de grade.

In momentul in care masina intalneste un obstacol aceasta incetineste treptat pana in momentul in care se opreste. Soferul poate controla franele in orice moment, pilotul automat fiind instantaneu dezactivat la atingerea oricarei pedale.

Potrivit cercetatorilor care au inventat aceasta masina, sistemul de navigare folosit de ei este superior unei orientari efectuate cu ajutorul satelitilor, deoarece acesta este mult mai precis.

Construirea prototipului masinii robotice i-a costat pe cercetatori circa 5.000 de euro, pentru a duce la capat proiectul fiind folosita o masina de serie care a fost ulterior adaptata. Obiectivul inventatorilor este acela de a reusi sa scada pretul dotarii tuturor masinilor cu acest sistem de navigare pana la suma de 116 euro.

Potrivit cercetatorilor, in circa 15 ani, toate masinile ar putea folosi acest sistem de navigare.