Ce masini de lux au cumparat romanii anul trecut
Chiar daca 2009 a fost anul in care criza a venit si peste noi, iar piata auto a fost una dintre cele mai afectate, au fost destui romani care si-au permis achizitia unei masini de peste 100.000 de euro.
Daca ne uitam la segmentul de lux, Ferrari iese in evidenta cu 25 de masini vandute. Cel mai scump model vandut anul trecut in Romania a fost Ferrari F430 Scuderia Spider editie limitata care a costat 257.000 de euro. Pe acelasi segment si Bentley a vandut modelul Flying Spur cu 249.900 de euro.
Au fost vandute, de asemenea, 7 masini Maserati si un Maybach. Rolls-Royce si Corvette au fost marcile pierzatoare pe piata romaneasca, nereusind sa vanda nicio masina.
La un nivel inferior de pret, situata spre segmentul premium, marca Porsche a reusit sa vanda 71 de masini. Pe locul secund, cu 60 de autoturisme vandute a fost Lexus, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Cu toate ca s-au facut ceva vanzari de masini scumpe, intr-un an de criza,prabusirea industriei auto s-a simtit din plin si pe segmentul masinilor de lux si premium. Vanzarile din aceste categorii au scazut in medie cu peste 60% fata de anul anterior.
Piata auto din Romania a avut anul trecut vanzari totale de peste 130.000 de masin noi, Dacia fiind marca cea mai cumparata, secondata de Hyundai si Volkswagen , potrivit APIA.
Scaderea vanzarilor cu peste 50% pe piata auto a dus la 38 de falimente, aproximativ 10% din cele 400 de dealership-uri din industria auto locală inchizand portile, potrivit vicepreşedintelui APIA, Brent Valmar.
"2009 a fost cel mai prost an din istoria recentă a industriei auto", a mai spus Valmar.
Pentru 2010 se asteapta o stabilizare a pietei la nivelul din 2009. Cu alte cuvinte tinta de vanzari de masini noi in Romania se situeaza tot pe la 130.000 de unitati.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS