Cum recuperezi banii daca ti-ai "rupt" masina in gropi!
Odata cu venirea dezghetului si topirea zapezii de pe sosele, au rasarit tot mai multe gropi din ce in ce mai greu de evitat de catre soferi. Firmele de asigurari spun ca ploua cu dosare de masini care au suferit avarii in gropile din carosabil. In mod normal, acestea ar trebui semnalizate de catre drumari pana in momentul astuparii lor, dar avand in vedere ca numarul lor este foarte mare, semnalizarea devine practic imposibila.
In acest caz, daca intri cu masina intr-o groapa si ti-o avariezi, compania de asigurari unde ai polita de asigurare CASCO te despagubeste, dupa care va incepe demersurile de recuperare a banilor de la Regia de drumuri sau la primaria unde s-a petrecut evenimentul. In cele mai multe cazuri banii nu pot fi recuperati decat in urma unui proces la Tribunal.
Practic, daca ai ghinionul sa iti strici masina din cauza unei gropi, te duci la compania de asigurari cu care ai incheiata polita si iti va fi deschis dosar de dauna. Dosarul va fi analizat de asigurator, iar in cazul in care va fi aprobat, masina va fi reparata pe banii companiei de asigurari.
Pentru deschiderea dosarului de dauna ai nevoie si de nişte fotografii de la locul accidentului pe care le poti face cu telefonul mobil. In cazul in care nu ai aceste fotografii ar fi bine sa retii cu exactitate zona unde ti-au rupt masina, deoarece inspectorii companiilor de asigurari merg la fata locului pentru a face verificari si constatari.
Daca totul este in regula, compania te despagubeste.
Dupa plata daunei catre asigurat, compania de asigurari se adreseaza tribunalului pentru a primi banii dati de la primaria pe teritoriul careia s-a aflat gropa. Din pacate, recuperarea banilor de la primarii se face foarte greu chiar daca companiile de asigurari au obtinut dreptatea la tribunal.
Companiile de asigurari spun ca rata de succes a unui proces intentat responsabililor pentru calitatea soselelor este de 65%. iar un astfel de proces dureaza in medie cam un an si jumatate
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS