Ce a reuşit “Rabla” în 7 ani a anulat în doar 5 luni eliminarea taxei auto. Șoselele României s-au umplut de vechituri
Ce a reuşit Programul “Rabla” în 7 ani, să scoată din circulație peste 200.000 de ”cazane” pe patru roţi, a anulat în doar 5 luni de zile eliminarea taxei auto.
Statisticile oficiale arată că din februarie şi până acum s-au înmatriculat peste 224.000 de maşini mai vechi de 8 ani. Cele mai multe sunt aduse din vestul Europei. Un parc auto îmbătrânit înseamnă tot mai multe probleme de siguranţă pe şosele, dar şi poluare.
282 de milioane de euro sau aproape 1,3 miliarde de lei - atât a cheltuit statul român în ultimii 7 ani încercând să scoată din circulaţie peste 250.000 de rable mai vechi de 8 ani. Statisticile arată că din februarie, de când a fost eliminată taxa auto, s-au înmatriculat, până în iunie, peste 224.000 de maşini produse înainte de 2010. Iar în iulie cifra rablelor scoase din circulaţie în ultimii 7 ani a fost deja depăşită. Specialiştii avertizează: mare atenţie la ce cumpăraţi, pentru că s-au înmulţit şi vânzătorii de iluzii.
Alex Govoreanu, fondator vezicatface.ro: “Sunt tot mai multe cazuri de indivizi care vor să dea o ţeapă. Noi avem pe site o secţiune unde oamenii pot vedea după numărul de telefon al vânzătorului câte maşini a avut de fapt la vânzare acel om în ultimii ani.”
Măcar aşa cumpărătorii ştiu dacă discuta cu un samsar de maşini sau cu un proprietar aflat la prima vânzare. În anunţuri, preţurile cele mai întâlnite sunt între 5 şi 10.000 de euro, iar că ani de fabricaţie majoritatea sunt din 2004 până în 2012.
Desfiinţarea taxei auto, trebuie să recunoaştem, a fost primită cu mare entuziasm de orice iubitor de maşini. Problema e ce facem cu fluviul de vehicule poluante şi nu neapărat sigure revărsat dintr-o dată pe străzile din România. Vorbim de o creştere de 86% la înmatriculările second-hand, cea mai mare de la înfiinţarea taxei auto, în 2007, şi până în prezent.
Creşterea înmatriculărilor de maşini vechi a trecut de un sfert de milion de maşini anul acesta. Într-un raport recent al Parlamentului European, România a fost criticată pentru faptul că împreună cu alte câteva ţări ar fi încercat să pună beţe-n roate anchetelor contra producătorilor de maşini în cazul diesel-gate, cel prin care s-a încercat păcălirea normelor de poluare.
Tot ţară noastră s-ar fi opus şi unor amenzi mai drastice pentru producătorii de maşini prinşi cu măsluirea rapoartelor de noxe. Ba mai mult, în topul celor mai înmatriculate maşini vechi venite de afară sunt exact mărcile care au fost cele mai contestate în celebrul scandal mondial.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS