Legea schimbata va afecta mai ales orasele din Sudul Romaniei. In multe parcari, proportia masinile cu numere de Bulgaria e de unul la unul. Ai putea crede ca te afli de fapt pe malul drept al Dunarii.

Politistii spun ca situatia scapa de sub control, dar ar fi gasit solutia. Orice masina care nu are placute romanesti va putea circula cel mult 90 de zile pe an.

Mecanismul pare anevoios dar penalizeaza drastic. O data legea schimbata, agentii de la rutiera vor face un fel de recensamant al... bulgarilor de la noi. Masina oprita pentru control va fi introdusa intr-o baza de date. Daca mai circula in Romania dupa 90 de zile, politistul ii ridica actele si placutele de inmatriculare care sunt trimise in Bulgaria si anulate.

Regula va deveni lege dupa ce trece de Parlament. Se afla in comisia juridica si mai are putin pana la vot, insa deputatii juristi nu au cazut inca de acord asupra modificarilor.

Oficial sunt peste 10.000 de masini care circula pe strazile Romaniei cu numere bulgaresti, insa oamenii din Giurgiu cu care am stat noi de vorba nu dispera. Cei specializati in inmatriculari peste granita stiu deja legile pe de rost si spun ca au solutia perfecta.Vor trece masinile pe firma si le vor da in comodat. Sau fac rezidenta romanilor in Bulgaria. Solutii se gasesc.

Bulgarii sunt mai drastici: doar 14 zile se va mai putea circula cu placute bulgaresti

In acelasi timp si bulgarii vor inaspri legislatia. Spun ca firmele bulgaresti de asigurari achita despagubiri exagerate pe cartea verde asa ca le vor cere strainilor care folosesc placute bulgaresti sa le inmatriculeze in tara de origine in 14 zile.

Daunele rezultate din accidentele in care sunt implicate masini inmatriculate in Bulgaria si care circula in Romania determina iesiri de capital din tara, intrucat fondul de garantare al asigurarilor din Bulgaria trebuie sa acopere pagubele, daca nu exista asigurare, transmite agentia de presa bulgara Focus. In consecinta, autoritatile de la Sofia se gandesc sa limiteze inmatricularile de masini romanesti, prin reducerea termenului de valabilitate a numerelor de Bulgaria.

Problema masinilor inregistrate in Bulgaria si conduse de romani a devenit tot mai acuta in ultimii ani, a declarat Borislav Bogoev, vicepresedinte al Comisiei de Supraveghere Financiara si sef al Departamentului pentru Supravegherea Asigurarilor, intr-o conferinta pe tema asigurarilor auto.

Daca un autovehicul inregistrat in Bulgaria si condus de un strain este implicat intr-un accident rutier va fi transmisa o solicitare catre asiguratorul bulgar sau catre Fondul de Garantare, daca nu exista asigurare. In acest mod capitalul national iese din Bulgaria, a spus Bogoev.

Potrivit oficialului, solicitarile catre Fondul de Garantare au ajuns la 65 de milioane de leva (peste 32 de milioane de euro). Bogoev a declarat ca a citit in presa despre cazul unui cetatean bulgar din nord-vestul tarii pe al carui nume sunt inregistrate 720 de masini.

Taxele mai mici, procedura usoara de inregistrare si tarifele mai scazute platite pentru politele de asigurare in Bulgaria, fata de alte state, inclusiv Romania, sunt motivele acestei situatii, noteaza Focus.

Bogoev a spus ca autoritatile bulgare se gandesc sa modifice legea in asa fel incat sa se evite astfel de situatii. Astfel, perioada in care numerele de inmatriculare bulgaresti vor fi valabile va fi redusa la 14 zile, timp in care proprietarul masinii este obligat sa-si inscrie masina la adresa de domiciliu. Dupa expirarea acestei perioade, numerele isi pierd valabilitatea.

Inmatricularile in Bulgaria au zilele numarate. Statul vrea sa limiteze accesul masinilor cu numere straine VIDEO

Ponderea vehiculelor inmatriculate in Bulgaria in totalul accidentelor din Romania in care sunt implicate masini inscrise in strainatate a crescut de 10 ori in perioada 2005 - 2010, la peste 30%, iar asiguratorii bulgari tergiverseaza plata daunelor, declara, in martie, directorul general al brokerului Avus International, Ionel Dima, citat de Mediafax.

Potrivit acestuia, in 2010, din cele peste 10.200 de accidente provocate pe plan local de autovehicule inmatriculate in strainatate, 3.138 de accidente au revenit celor din Bulgaria.

Daunele provocate de un autovehicul inmatriculat in afara Romaniei sunt acoperite prin asigurarea Carte Verde. Sistemul Carte Verde a fost creat in 1949. In Romania, care a aderat la Cartea Verde in 1964, sistemul este in responsabilitatea BAAR, care reuneste societatile de asigurare autohtone autorizate sa practice asigurarea de raspundere civila auto (RCA) obligatorie si, dupa caz, si mandatate sa elibereze documente de asigurare de raspundere civila auto Carte Verde.