BMW se pregateste sa deschida uzina noua. Nemtii sunt interesati de Europa de Est, iar Lugojul ar fi pe lista
Zvonurile privind posibilitatea ca gigantul german BMW sa deschida o fabrica in Romania au capatat credibilitate, dupa ce autoritatile locale din Lugoj au inceput sa faca declaratii in acest sens. Producatorul auto a anuntat in primavara ca este interesat de deschiderea unei uzine in Europa de Est, o decizie urmand a fi luata in aceasta toamna.
In urma cu doua zile, site-ul redesteptarea.ro scria ca, in sedinta Consiliului Local Lugoj, consilierul Albin Gaidos a vorbit pentru prima data despre aceasta investitie.
Presa germana scria in luna mai ca BMW cauta de urgenta o destinatie pentru a construi o fabrica unde sa dezvolte noi productii. Tarile din Europa de Est sunt luate in considerare ca posibili candidati, desi pietele emergente pe care criza datoriilor nu si-a pus amprenta, sunt totusi mult mai atractive pentru nemti, mai ales Brazilia. O decizie ar putea fi luata toamna aceasta, scria, la vremea respectiva, handelsblatt.com.
CEO-ul Norbert Reithofer vrea sa ridice noi fabrici pentru a-si atinge obiectivele pe termen mediu. Are in plan vanzarea a doua milioane de masini pe an pana in 2016, fata de 1,67 milioane anul trecut.
"Stam pe locul din fata si ne place", a declarat Reithofer, in luna mai, la adunarea generala anuala de la München.
SF sau realitate? 10 modele concept inventate de BMW GALERIE FOTO
Decizia asupra noii pozitionari a fabricii va fi luata insa dupa o analiza riguroasa. Reticenta lui Reithofer este intemeiata. De luni bune discuta cu brazilienii, insa nu reuseste sa se puna de acord cu cererile acestora. BMW a flirtat si cu Slovacia acum ceva timp, insa a ales Leipzig. Acum se pare ca o uzina aici este din nou in carti.
Cei de la Mercedes-Benz au lansat deja atacul asupra pozitiei de lider a BMW pe segmentul automobilelor de lux cu inaugurarea unei fabrici in Ungaria, prima unitate de productie infiintata de compania germana in ultimii 15 ani si probabil ultima mare uzina auto construita in Europa.
Fabrica, in care constructorul auto german a investit 800 de milioane de euro, se afla la Kecskemet, la circa 90 de kilometri sud-est de Budapesta, si a inceput deja productia de automobile Mercedes B-Class, relateaza Bloomberg.
"Aceasta ar putea fi ultima mare uzina construita de un producator auto european in regiune. Fabrica vine cam tarziu fata de altele, in Europa, care este marcata de supracapacitate. Cresterea s-a mutat in Asia si America Latina", a declarat Carol Thomas, analist la LMC Automotive in Oxford, Anglia.
Daimler, care detine Mercedes-Benz, ignora insa problemele de supracapacitate din Europa pentru a concura modelele BMW 1- Series si X1, pe piata automobilelor compacte.
Costurile de productie din Ungaria sunt cu 30% sub cele din Germania, in special datorita fortei de munca mai ieftine. Salariile muncitorilor din Ungaria sunt la o cincime fata de cele solicitate de cei din Germania.
Ultimele cifre anuntate de BMW prezinta un avans de 11% al vanzarilor, la 425.528 de masini, sustinut de China si SUA.
"Vrem sa mentinem trendul cu modele noi in acest an, precum BMW Seria 6 Gran Coupe si varianta imbunatatita a BMW Seria 7", a spus seful de vanzari al grupului, Ian Robertson.
BMW vizeaza in acest an o crestere peste cea pietei, a reiterat Robertson, si anticipeaza noi recorduri anuale de vanzari pentru marcile sale - BMW, Mini si Rolls-Royce.
Marca BMW si-a pastrat avansul fata de Audi, parte a grupului Volkswagen, cu 356.548 masini vandute in primul trimestru, in urcare cu 11%.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS