Cu motoarele turate la maxim. Profitul net al grupului german BMW a crescut cu 51% anul trecut
Profitul net al grupului german BMW, cel mai mare producator de automobile de lux la nivel mondial, a rescut cu 51% anul trecut, la 4,9 miliarde de euro, reusind astfel sa sfideze mediul economic dificil din Europa.
Vanzarile record au urcat cifra de afaceri a BMW cu 13,8%, la 68,8 miliarde de euro, in timp ce profitul inainte de deducerea dobanzilor si taxelor a avansat cu 56,9%, la 8 miliarde de euro. In baza acestor rezultate, BMW anticipeaza ca numarul de vehicule comercializate va continua sa creasca in acest an, noteaza AFP.
"Divizia producatoare de automobile, care reuneste marcile BMW, Mini si Rolls-Royse, a profitat in special de cresterea vanzarilor si de optimizarea costurilor", se arata intr-un comunicat al grupului.
Conducerea BMW a propus majorarea dividendelor pentru anul trecut cu 1 euro, la 2,3 euro pe actiune.
Audi, divizia de automobile de lux a Volkswagen, a anuntat la inceputul lunii martie un profit operational de 5,3 miliarde de euro si un profit net de 4,44 miliarde de euro.
Volkswagen a obtinut un profit net record de 15,4 miliarde de euro, alimentat si de elemente exceptionale.
Grupul Daimler, compania mama a Mercedes-Benz, a realizat la randul sau un profit net de 6 miliarde de euro.
In urma acestor rezultate, Volkswagen a acordat angajatilor prime de 7.500 de euro, Audi de 8.251 de euro, in medie, iar Daimler de 4.100 de euro. BMW nu a facut inca un anunt in acest sens.