BMW își face fabrică de celule de baterii reciclabile. Până în 2023, grupul german vrea să aibă 25 de modele electrificate pe şosele
BMW i3
Grupul auto german BMW investeşte 110 milioane de euro în construcţia unei uzine-pilot, la Parsdorf, în apropiere de Munchen, unde va produce celule de baterii litiu-ion reciclabile, se arată într-un comunicat de presă al BMW Group România.
Noul amplasament, în care vor lucra aproximativ 50 de angajaţi, este programat să devină funcţional spre finalul anului 2022, iar Ministerul Federal al Economiei şi Ministerul Economiei, Dezvoltării Regionale şi Energiei din Bavaria susţin proiectul în cadrul procesului de finanţare europeană IPCEI (Proiecte Importante de Interes European Comun).
"Noua uzină-pilot va consolida competenţa noastră în producţia de celule de baterii. Vom putea testa tehnologia noilor sisteme şi procese de producţie inovatoare. Obiectivul nostru este acela de a optimiza producţia pre serie a celulelor de baterii din punct de vedere al calităţii, al performanţei şi al costurilor. Noua uzină-pilot ne va permite să reducem diferenţa finală din lanţul de valori, de la dezvoltarea celulelor de baterii la producţia modulelor şi a componentelor sistemelor de propulsie, până la instalarea bateriilor de înaltă tensiune asamblate complet la uzinele noastre de automobile. Aceasta ne transformă în primul constructor auto care acoperă întregul lanţ de procese pentru condusul electric", a declarat Milan Nedeljkovic, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG responsabil pentru producţie.
Conform previziunilor responsabilului pentru dezvoltare al BMW AG, Frank Weber, până în 2023, compania va avea 25 de modele electrificate pe şosele.
Celulele de baterii BMW Group vor fi produse cu 100% energie verde de la a cincea generaţie şi vor fi pe şosele la sfârşitul acestui an, odată cu BMW iX3. De asemenea, noile celule de baterii ar urma să fie prezente şi pe BMW iNEXT şi BMW i4, pe parcursul anului următor.
"BMW Group analizează celulele de baterii din 2008 şi, datorită acestei experienţe de lungă durată, are deja cunoştinţe vaste în domeniul analizei celulelor. Prin cercetările efectuate de programele de asistenţă, BMW Group va putea perfecţiona compoziţia chimică, mecanica celulelor, designul celulelor şi procesul de producţie până la cel mai mic detaliu. Producătorii de celule de baterii se pot baza pe aceste cunoştinţe şi îl pot folosi într-o manieră orientată pentru o industrializare durabilă şi de succes", se menţionează în comunicatul citat.
Compania a deschis, în noiembrie 2019, un Centru de Competenţă pentru Celule de Baterie, care acoperă întregul lanţ de valori al celulelor de baterii, de la cercetare şi dezvoltare la compoziţia şi designul celulelor de baterii, până la producţia la scară largă.
Datele constructorului auto german evidenţiază că un sfert dintre automobilele BMW Group vândute în Europa ar trebui să fie electrificate (electrice şi hybrid plug-in) în 2021, o treime în 2025 şi jumătate în 2030.
Datorită celor patru mărci ale sale - BMW, MINI, Rolls-Royce şi BMW Motorrad -, BMW Group este liderul mondial al constructorilor premium de automobile şi motociclete şi oferă servicii financiare şi de mobilitate premium. Reţeaua de producţia a BMW Group cuprinde 31 de facilităţi de producţie şi asamblare în 15 ţări; compania are o reţea globală de vânzări în peste 140 de ţări.
Anul trecut, BMW Group a vândut, la nivel mondial, peste 2,52 milioane de automobile şi mai mult de 175.000 de motociclete. Totodată, în anul fiscal 2019, profitul brut al companiei a fost de 7,118 miliarde de euro, iar veniturile au fost de 104,210 miliarde de euro.
În România, constructorul german a livrat, în 2019, un număr de 3.112 automobile BMW şi MINI, un nou record pentru prezenţa BMW Group în România.
La 31 decembrie 2018, BMW Group dispunea de o forţă de muncă, la nivel mondial, de 133.778 de angajaţi.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS