Grupul german va mari capacitatea de productie a fabricii din Spartanburg, Carolina de Sud, cu 50% pana in 2016, la 450.000 de masini, a anuntat directorul general al BMW, Norbert Reithofer. In gama de vehicule produse la aceasta uzina va fi inclus si modelul SUV X7, care va fi comercializat la nivel global.

"Extinderea fabricii Spartanburg marcheaza un nou moment de referinta in istoria grupului BMW, care scoate in evidenta angajamentul puternic al grupului in SUA", afirma Reithofer intr-un comunicat.

BMW, Audi si Mercedes-Benz cresc productia si intentioneaza sa atinga in acest an noi recorduri de vanzari, pentru a patra oara consecutiv, datorita cererii de pe pietele auto din China si SUA, cele mai mari din lume.

Mercedes, divizie a grupului german Daimler, va investi la randul sau 1 miliard de euro pentru dublarea capacitatii unei fabrici din Beijing, unde intentioneaza sa produca anual 200.000 de automobile, din 2015.

"Este justificat pentru producatorii germani de vehicule de lux sa suplimenteze capacitatea de productie pe piete ca America de Nord si China. Utilizarea fabricii Spartanburg este deja foarte ridicata, iar cererea de SUV-uri continua sa creasca mai rapid decat restul pietei", a aratat Sascha Gommel, analist la Commerzbank in Frankfurt.

Spartanburg este singura fabrica a BMW in America de Nord si face parte dintr-o retea de 28 de unitati de productie ale grupului german, in 13 tari.

Fabrica din Statele Unite produce toata gama de SUV-uri X3, X5 si X6 si este unul dintre cei mai mari exportatori auto din Statele Unite.

In prezent, cea mai mare fabrica a BMW este cea din Dingolfing, langa Munchen, unde sunt produse modelele Serie 3,5,6 si 7, alaturi de sedan-urile M5 si M6. Anul trecut, la aceasta uzina au fost fabricate 342.000 de automobile.

Mercedes, al treilea mare producator de masini de lux dupa BMW si Audi, fabrica SUV-uri la o fabrica din Tuscaloosa, Alabama, unde in iunie va intra in productie sedanul C-Class. Mercedes a suplimentat schimburile de lucru la aceasta uzina, precum si la fabrici din Germania si Ungaria, pentru a tine pasul cu cererea de SUV-uri si modele compact.

Directorul general al Daimler, Dieter Zetsche, a declarat in aceasta luna ca grupul ar putea construi o noua fabrica in America de Nord pentru a suplimenta capacitatea. Daimler va introduce 30 de modele noi pana la sfarsitul acestui deceniu.

Audi, divizie a Volkswagen, nu produce inca vehicule in America de Nord, dar construieste o fabrica de 1,3 miliarde de dolari la San Jose Chiapa, in Mexic, unde din 2016 va produce SUV-ul Q5. VW a anuntat ca construi o noua fabrica si in China, urmand sa stabileasca locul unde va fi amplasata.