2009 – Toyota face aproape 10 milioane  de rechemari in service din cauza unor probleme cu acceleratia. Un detaliu minor a inceput un scandal mondial, care putea sa bage compania in colaps definitiv.

Covorasele din anumite modele activau pedala la miscari involuntare ale soferului.

In 2012, Toyota recheama in service inca 7.5 milioane de masini, din cauza unor probleme electrice la geamuri. Tot in 2012, a platit o amenda de 1.2 mld. $ pentru incercarea de a ascunde defectul real de fabricatie. Cu toate acestea, vanzarile au mers cel putin la fel de bine.  Toyota e lider in ultimii trei ani.

In 2014 a vandut 10.23 milioane de masini in toata lumea. Volkswagen a fost foarte aproape (10.14 mil. masini), insa chiar nemtii spun ca anul pe care si l-au fixat ca sa devina numarul 1 e 2018.

Multi au spus ca toate problemele Toyota au fost "inventate" pentru a-i ajuta pe producatorii americani sa-si revina dupa criza mondiala.

In SUA, japonezii au vandut 2.37 mil. de masini in 2014, mai sus decat General Motors (cu toate subdiviziile) si de patru ori mai mult decat Volkswagen (-2.9% Vs. 2013).  

O noua problema pune Toyota intr-o situatie in care trebuie sa dea explicatii acolo unde se lauda ca evolueaza cel mai mult: in producatia de masini electrice. Din 2012 pana azi, Toyota a vandut 2.500 RAV4 electrice cu platforma Tesla.

Acum au fost toate rechemate din cauza unei probleme de soft – catalogata "bug". Problema e ca masina "iese" din viteza in punctul mort, pierde putere si sarcina, franarea devine dificila si creste clar riscul de accident. Se pare insa ca problema este integrala a companiei Tesla, care nu a  avut insa pana acum rechemari pentru modelele personale.  

Toyota RAV4 electric a fost un parteneriat limitat cu Tesla, iar masinile s-au vandut doar in California. Productia s-a incheiat dupa ce aceste doua companii au stins un contract legat de furnizarea de baterii pentru masinile electrice RAV4.