Divizia Volkswagen (VW) dezvolta modelele Q2, Q4 si Q6 ca alternativa mai sportiva la cele trei SUV-uri pe care la fabrica in prezent, potrivit unei persoane apropiate situatiei, potrivit Mediafax.

"Audi este prima companie care are un plan de amploare pentru constructia unor SUV-uri care sa reflecte gama de autovehicule. Modelele SUV, cu pozitia inalta a scaunelor, seamana cu masinile frumoase din anii ’20. Ar putea deveni ceva normal pe segmentul premium", a declarat Christoph Stuermer, analist la firma de analiza IHS Automotive in Frankfurt.

Implicarea producatorilor de masini de lux pe segmentul SUV reflecta extinderea definitiei unei masini de lux.

Segmentul SUV-urilor de lux inregistreaza unul dintre cele mai rapide ritmuri de crestere datorita acceptarii lor de catre cumparatorii bogati, alimentand aparitia unui val de noi modele Audi, BMW si Mercedes-Benz.

Audi si Mercedes-Benz, pe locul al doilea, respectiv al treilea pe piata automobilelor de lux, vor sa detroneze BMW de pe pozitia de lider, pana la sfarsitul acestui deceniu.

Pentru VW, dezvoltarea Audi este esentiala intruct grupul vrea sa devina cel mai mare producator auto la nivel mondial pana in 2018.

Audi a avut o contributie de 48% la profitul operational al VW in primele noua luni din 2014, chiar daca a vandut doar 14% din automobilele grupului.

Vanzarile Volkswagen au crescut cu 12% anul trecut, la 1,46 milioane de automobile, fiind posibil ca profitul Audi sa fi contribuit la un profit record al VW. Analistii anticipeaza ca VW va raporta in martie un profit operational de 11,5 miliarde de euro in 2012, peste cel de 11,3 miliarde de euro din 2011.