Audi, BMW si Mercedes, vanzari de 200.000.000.000 de euro in 2012. Care dintre ele este stapana inelelor?
Intr-un an la fel de rau ca 2010 sau 2011, cele mai tari branduri de lux s-au batut in vanzari de 4 milioane de unitati in total.
Germania distruge piata mondiala de lux, acolo unde BMW, Audi sau Mercedes au atins nivelul suprem in 2012. Toate cele trei marci au crescu cu o valoare medie de 11% comparativ cu 2011. Fara Mini si Rolls Royce, modele de nisa, BMW a vandut anul trecut 1.540.000 de masini, cu 11.6% mai mult decat la sfarsitul lui 2011. Intr-o conferinta de presa, sefii concernului au spus ca asteapta o crestere cel putin similara in 2013.
Audi e pe locul doi in top, cu 1.455.000 de unitati comercializate, tot 11.6% crestere, adica 152.000 de masini in plus fata de 2011. Mercedes, candva lider in acest segment, nu a reusit sa dea mai mult de 1.320.000 de masini, la peste 200.000 de unitati diferenta de lider. Diferentele respecta cumva o matematica fireasca daca stam sa ne uitam ca locurile 1 si 2 sunt separate de 100.000 de masini diferenta, iar 2 si 3 de acelasi numar.
Problema e insa ca Mercedes nu a crescut decat 4.7%, de peste doua ori mai putin decart concurentii directi. Daca adaugam si Smart-urile vandute, adica 103.000 bucati, gap-ul mai scade un pic, insa nici BMW nu a adunat la numaratore Mini si Rolls, dupa cum am spus.
Desi Mercedes asteapta sa dea lovitura cu Mercedes CLA, nu trebuie sa uite ca Audi vine cu un SQ5 (3 litri, diesel, 315 CP) pe piata, iar BMW are deja pregatite Seria 4 si SF-ul i3 Electric.
Pe acelasi subiect: