De cel putin 10 ani incoace, Audi ne reaminteste la fiecare lansare cat de importanta e economia de combustibil si reducerea poluarii.

Miliarde de euro din profituri sunt reinvestite anual in cercetare de catre brand-urile premium pentru coborarea plafonului de noxe si al consumului mediu.

Sunt multe metode si tehnologii integrate. De la reducerea greutatii masinii prin folosirea de materiale mai usoare, pana la obtinerea unui randament optim al motorului.

Exista insa si factori externi care altereaza cifrele de consum si poluarea. Si poate ca sunt cei mai importanti in influentarea lor.

Traficul dens e cea mai mare problema. Audi s-a gandit la un sistem pe care l-a si testat. Functioneaza impreuna cu reteaua de semaforizare. Masina comunica wireless prin interfata "Audi connect" cu sistemul centralizat de semafoare si stie cand urmeaza galben sau rosu.

Un algortim care combina viteza masinii cu distanta pana la semafor si cu durata culorii galbene sau rosii, afiseaza in bord o avertizare de grabire sau de franare pentru evitarea stationarii la semafor sau a accelerarii inutile.

Masina din test, un Audi A6, avea, desigur, sistem start-stop pentru oprirea automata a motorului la semafor. Pe langa economia de aroape 1 mld. de litri de benzina daca tehnologia ar fi folosita peste tot in Germania, sunt reduceri mari de poluare cu dioxid de carbon si alte reziduuri din ardere - 15%. Cifrele si procentele sunt aceleasi, indiferent de tipul combustibilului - benzina/diesel.