Audi are tehnologia care salveaza 1 mld. de litri de benzina pe an intr-o tara cat Germania
Sistemul a fost testat deja in Las Vegas, luna trecuta, la CES.
De cel putin 10 ani incoace, Audi ne reaminteste la fiecare lansare cat de importanta e economia de combustibil si reducerea poluarii.
Miliarde de euro din profituri sunt reinvestite anual in cercetare de catre brand-urile premium pentru coborarea plafonului de noxe si al consumului mediu.
Sunt multe metode si tehnologii integrate. De la reducerea greutatii masinii prin folosirea de materiale mai usoare, pana la obtinerea unui randament optim al motorului.
Exista insa si factori externi care altereaza cifrele de consum si poluarea. Si poate ca sunt cei mai importanti in influentarea lor.

Traficul dens e cea mai mare problema. Audi s-a gandit la un sistem pe care l-a si testat. Functioneaza impreuna cu reteaua de semaforizare. Masina comunica wireless prin interfata "Audi connect" cu sistemul centralizat de semafoare si stie cand urmeaza galben sau rosu.

Un algortim care combina viteza masinii cu distanta pana la semafor si cu durata culorii galbene sau rosii, afiseaza in bord o avertizare de grabire sau de franare pentru evitarea stationarii la semafor sau a accelerarii inutile.

Masina din test, un Audi A6, avea, desigur, sistem start-stop pentru oprirea automata a motorului la semafor. Pe langa economia de aroape 1 mld. de litri de benzina daca tehnologia ar fi folosita peste tot in Germania, sunt reduceri mari de poluare cu dioxid de carbon si alte reziduuri din ardere - 15%. Cifrele si procentele sunt aceleasi, indiferent de tipul combustibilului - benzina/diesel.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS