Volumul vanzarilor, calculat de IHS folosind datele raportate de tari, inseamna ca in lume s-au vandut anul trecut 2,6
masini noi la fiecare secunda, potrivit CNBC.
China si Statele Unite, cele mai mari doua piete din lume, evidentiaza cresterea la nivel record a vanzarilor de autoturisme si vehicule comerciale.
Piata chineza a avansat anul trecut cu 14%, la 21,98 milioane unitati, prima data cand livrarile auto dintr-o tara depasesc 20 de milioane in cursul unui an, in timp ce Statele Unite au urcat cu 7,6%, la 15,6 milioane de autovehicule.
Anul trecut, piata auto globala s-a situat la 79,5 milioane de unitati. IHS Automotive estimeaza ca vanzarile vor urca la 85 de milioane in acest si vor avansa gradual pana in 2018, cand ar urma sa depaseasaca pragul de 100 de milioane.
In urmatorii patru ani, China ar putea ajunge la vanzari anuale de 30 de milioane de masini. Vanzarile de autovehicule pentru pasageri, excluzand autobuzele si masinile comerciale, au urcat cu 16%, la 17,93 milioane, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor de Automobile din China. Toti marii producatori auto straini au inregistrat recorduri de vanzari anul trecut in China.
General Motors a avut anul trecut in China vanzari in urcare cu 11%, la 3,16 milioane de autovehicule. China a devenit astfel cea mai mare piata pentru grupul american, care s-a bucurat timp de opt ani consecutivi de pozitia de cel mai mare producator auto strain din tara.
Volkswagen va deveni probabil principalul concern strain de pe piata chineza pe baza datelor pentru anul trecut, care vor fi prezentate de grupul german in urmatoarele saptamani. In primele 11 luni ale anului, Volkswagen a vandut 2,96 milioane de autovehicule in China in primele 11 luni ale anului trecut, depasind recordul anual stabilit in 2012. Ford, care a intrat mai tarziu pe piata chineza, si-a consolidat semnificativ pozitia in 2013 datorita succesului modelului Focus.
Astfel, vanzarile Ford in China au crescut cu 49% anul trecut, la 935.813 unitati, cea mai buna evolutie in randul producatorilor straini, compania americana depasind pentru prima data Toyota.
Grupul japonez, lider global, a cazut pe locul 6 in randul producatorilor straini din China. Toyota si celelalte marci nipone au reusit o revenire dupa criza din 2012, cand masinile japoneze au fost boicotate de consumatorii chinezi din cauza unei dispute teritoriale intre cele doua tari.
Astfel, vanzarile Toyota in China au urcat anul trecut cu 9,2%, la 917.500 unitati, iar compania anticipeaza livrari de peste 1,1 milioane autovehicule in acest an. Nissan si Honda au inregistrat de asemenea cresteri. Piata auto din China ar putea fi limitata in acest an de noi limite privind emisiile de gaze cu efect de sera. Ministrul chinez al Industriei a avertizat in luna decembrie ca tot mai multe orase vor limita numarul de automobile vandute, pentru a se incadra in tintele de reducere a poluarii stabilite de guvernul central.
Producatorii de masini de lux Audi si Porsche au avut vanzari record
Producatorii de masini de lux Audi si Porsche, membri ai grupului german Volkswagen, au inregistrat anul trecut vanzari record si vizeaza pentru 2014 cresterea in continuare a livrarilor, sustinute de cererea puternica din afara Europei si de noi modele.
Cresterile puternice din SUA si China, printre cele mai mari trei piete pentru Audi si Porsche, au sustinut vanzarile celor doua divizii Volkswagen, noteaza Reuters.
Porsche a raportat un avans al vanzarilor de 15%, la 162.145 de unitati, si se asteapta ca noul SUV compact Macan, care va ajunge in showroom-urile din Germania in aprilie, sa sustina rezultatele in acest an.
"Intram in noul an foarte increzatori. Nu am epuizat, in niciun caz, ofensiva de produse anul trecut", a declarat directorul de vanzari, Bernhard Maier.
Obiectivul Porsche pentru 2018, de a depasi 200.000 de unitati comercializate, ar putea fi atins in acest an, estimeaza firma de cercetare IHS Automotive, invocand cererea ridicata pentru Macan. Porsche intentioneaza sa produca 50.000 de autovehicule Macan in acest an.
Vanzarile Audi, al doilea mare producator de masini de lux la nivel global, au crescut cu 8,3%, la 1,57 milioane, dupa ce livrarile din decembrie au urcat cu 18,4%.
Audi, care impreuna cu Porsche a generat doua treimi din profitul de 8,6 miliarde de euro al Volkswagen la noua luni, vrea sa detroneze BMW pentru a deveni pana in 2020 cel mai mare producator de masini de lux din lume, cu livrari de circa 2 milioane de unitati.
Evolutia foarte buna a Audi si Porsche sustine eforturile Volkswagen de a depasi Toyota si General Motors ca cel mai mare constructor auto din lume, noteaza Reuters.