Anvelopele "de iarna" nu sunt bune iarna
Cei care au achizitionat in anii trecuti anvelope notate doar "Alpin", "Winter" sau "Mountain" fara marcajul "M plus S" sunt nevoiti in acest an sa le schimbe cu unele noi, potrivit Ministerului Transporturilor.
Anvelopele denumite comercial "all seasons" sau 4S, ca si cele Alpin, Mountain sau Winter, pot fi acceptate, daca au marcajul specific anvelopelor de zapada (M plus S, M. S., M&S), conform Directivei Consiliului 92/23/CE privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum si montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite CEE-ONU nr. 54", au spus oficialii ministerului, scrie Ziarul Financiar.
Astfel, cu toate ca un conducator auto a cheltuit cel putin 1.000 de lei anul trecut pentru a achizitiona un set de anvelope de iarna, acesta este obligat, prin lege, de la 1 noiembrie 2011, sa cumpere un alt set in cazul in care va rula pe un drum acoperit cu gheata, zapada sau polei. Un conducator auto trebuie sa achizitioneze anvelope omologate, in concordanta cu cele inscrise de catre RAR in cartea de identitate a vehiculului si care poarta marcajul M plus S (sau M.S, sau M&S).
In acelasi timp, RAR si Ministerul Transporturilor nu recomanda anvelope de iarna second-hand mai vechi de 4-5 ani sau la care inaltimea profilului lor este mai mica de 4 mm.
Noua legislatie a fost publicata in Monitorul Oficial in data de 31 ianuarie din acest an., asigurandu-se astfel o perioada de timp de 9 luni pentru ca cei vizati de noua legislatie sa intre in conformitate.
In cazul autovehiculelor cu masa totala maxima autorizata mai mica de 3,5 tone sau cu maxim 9 locuri pe scaune, inclusiv conducatorul auto, sanctiunea pentru nerespectarea prevederilor legale se aplica conducatorului auto de catre reprezentantii Politiei Rutiere conform OUG nr.195/2002, valoarea amenzii fiind de 600 - 1400 lei Êsi se face venit integral la bugetele locale.
Citeste si
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS