Au fost instituite numeroase restricții și s-a schimat traseul de intrare în aeroportul Henri Coandă, pentru că au început lucrările la pasarela feroviară peste șosea, care ar trebui să fie gata până în mai 2020.

Aproape 20 de poliţişti şi mai mulţi muncitori au început pe la prânz blocarea arterei de acces din DN1 către aeroportul Otopeni. Primii şoferi surprinşi de modificări, au fost lăsaţi să treacă.

Calea de intrare cu care toţi sunt obişnuiţi a fost blocată, iar şoferii vor putea folosi pentru asta una din cele două căi de ieşire. Aşadar, aeroportul are de luni o singură cale de intrare şi una de ieşire.

La un moment dat, restricţiile de circulaţie se vor înmulţi. Constructorul va bloca DN1 pentru anumite lucrări. Promite însă că vor fi doar noaptea şi că ar urma să blocheze un singur sens de circulaţie de pe Drumul Naţional.

După ce au oprit circulaţia pe breteaua de acces către aeroport, muncitorii companiei care construieşte podul peste DN1 au început defrişările, dar şi săpăturile. În zonă vor apărea primii piloni ai pasarelei.

Pilonii vor fi situaţi pe spaţiul verde, dar şi pe giratoriul din fața parcării terminalului sosiri. Pasarela feroviară va trece peste DN1 printre două clădiri. Firma care urmează să o ridice a anunţat că a primit deja autorizaţia de construcţie.

Punctul final va fi chiar pe parcarea din faţa terminalului sosiri. Problema este că pasagerii ar trebui să treacă printre maşini până în aeroport, dacă autorităţile nu amenajează o cale de acces civilizată.

Pasarela feroviară peste DN1 ar trebui terminată până în mai 2020 pentru Campionatul European de Fotbal. Astfel, microbiştii ar putea ajunge la aeroport şi pe calea ferată din Gara de Nord până în Otopeni, nu doar cu autobuzele Societăţii de Transport Bucureşti. Bucureştiul va găzdui 4 meciuri din Campionatul European.