Plaza Romania si Bucuresti Mall intra in renovare. Cum se vor schimba la fata primele mall-uri din tara
Dezvoltatorul primului mall din Romania, Anchor Grup, a inceput renovarea si repozitionarea Plaza Romania. In urma investitiei de 10 milioane de euro, compania spera sa atraga chiriasi pentru aproape 95% din spatiu si sa-i creasca afacerile cu 50%.
"Durata lucrarilor va fi de 18 luni, dar ne straduim si vrem sa comprimam aceasta perioada si sa facem cat mai usoara trecerea acestei renovari pentru chiriasi si clienti. Investitia se ridica la 10 milioane de euro pentru Plaza Romania, dintr-un total de 25 de milioane de euro alocat pentru ambele centre, Plaza Romania si Bucuresti Mall. Finantarea este asigurata de Fiba Group. Avem toate ingredientele pentru a incepe procesul, respectiv finantare, echipa de constructori, planurile, am inceput deja organizarea de santier", a declarat Razvan Gaita, managing director Anchor Grup.
Tinta procesului este repozitionarea comerciala a mall-ului, aflat la doar cateva minute de centrul comercial AFI Palace Cotroceni, unul dintre cele mai mari si cele mai vizitate din Bucuresti, si nu doar renovarea interioarelor si a fatadei.
Plaza Romania, din zona Drumul Taberei, a fost deschis in urma cu 10 ani, anterior, Anchor Grup dezvoltand primul mall din Romania, Bucuresti Mall, in cartierul Vitan. Compania va incepe in iunie si renovarea Bucuresti Mall.
"Din cauza concurentei a trebui sa ne revedem pozitia pe piata. Ne vom adresa familiilor pentru a ne diferentia de concurenta noastra, respectiv celor din Militari, Crangasi si Drumul Taberei. In premiera pentru Bucuresti, vom face renovarea in timp ce centrele vor ramane deschise. Vom incepe cu renovarea unei suprafete de 25-30% din Plaza Romania, care, in total, partea comerciala va avea 40.000 de metri patrati inchiriabili. Restul va ramane la dispozitia clientilor. Nu exista nicio varianta sa se inchida centrul comercial, va functiona, iar aceasta perioada va fi sustinuta de actiuni de marketing", a adaugat Gaita.
Decizia de repozitionare a centrelor comerciale a fost luata in 2012, insa planurile au fost modificate si de la investitii de 50 milioane de euro, acestea au fost reduse la 25 milioane de euro.
Construirea unei intrari in centrul comercial din Bulevardul Timisoara este una din prioritatile proiectului de renovare, acces care ar urma sa fie finalizat pana la finele anului.
"Speram ca aceste modificari sa ne aduca succesul pentru inca 10 ani de acum inainte. Constructia va fi realizata de mai multe firme, care vor lucra in paralel, tocmai pentru a scurta timpul alocat renovarii. Prima etapa va fi incheiata in 4-5 luni, incluzand intrarea din Bulevardul Timisoara. Vrem sa avem un grad de ocupare de cel putin 95% si o crestere a numarului de vizitatori cu 20-25% dupa implementarea planului de investitii. Tintim sa aveam circa 30.000 de vizitatori pe zi. Deja se remarca in acest an o crestere a numarului de vizitatori fata de aceeasi perioada a anului trecut, cu 15%", a explicat reprezentantul Anchor Grup.
Compania a atras in ultimul an noi chiriasi, respectiv Timeout, care a deschis un magazin in urma cu doua saptamani, operatorul de centre de fitness World Class a extins suprafata ocupata, iar in perioada urmatoare vor deschide magazine Koton, LC Waikiki, Damat Tween si Al Saj.
"Suntem in discutii si cu alti retaileri, doi dintre acestia, noi pe piata locala, vor ocupa impreuna 4.500 de metri patrati. Unul este de fashion, iar altul de home and deco. Gradul de ocupare actual este de 65% fata de 54% anul trecut, iar daca incheiem si celelalte contracte in negociere vom ajunge la 85%", a mai spus Gaita.
La final, zona dedicata spatiilor de retail vor totaliza 40.000 metri patrati inchiriabili, o suprafata de circa 8.000 de metri patrati urmand sa fie transformata in birouri.
In cazul Bucuresti Mall, autorizatia de constructie este aproape finalizata, iar compania intentioneaza sa mute supermarketul Mega Image si magazinul Intersport, de la parter la subsol, unde va fi realizata o zona dedicata serviciilor. Celelalte magazine vor fi grupate pe categorii de clienti carora li se adreseaza. Bucuresti Mall are un grad de ocupare de 85% si o suprafata inchiriabila de circa 37.000 metri patrati, dupa extinderea din 2007, cu 9.000 de metri patrati.
Cifra de afaceri inregistrata de Anchor Grup in 2013 a totalizat 35 milioane de euro, din care Plaza Romania a raportat afaceri de 7 milioane de euro, in scadere cu 24% fata de 2012, iar Bucuresti Mall de 12 milioane de euro, mai putin cu 18% comparativ cu anul anterior. Restul afacerilor provine din spatiile de birouri si locuinte.
Valoarea totala a investitiilor efectuate in Romania pana in prezent de Anchor Grup, detinut de grupul turc Fiba, se ridica la peste 350 milioane euro.