Ancheta in privinta emisiilor poluante se extinde. Franta anunta aceleasi nereguli ca in Germania, la Renault si alti producatori
Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a anuntat ca a primit din Franta un raport privind nivelul emisiilor la Renault si alti producatori auto si ca acesta arata nereguli similare cu cele descoperite in investigatiile efectuate in Germania, transmite Reuters, preluata de Agerpres.
Dupa ce Volkswagen a recunoscut ca, in perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, unele guverne europene au cerut efectuarea de teste de emisii la toatele modelele de autovehicule aflate in prezent in circulatie.
O ancheta asupra emisiilor poluante ale automobilelor echipate cu motoare diesel care circula in prezent in Germania, efectuata la inceputul anului, a scos in evidenta o serie de nereguli la 16 marci auto, printre care se numara Renault si Dacia, dar si cinci marci germane.
Ministrul german al Transporturilor declara atunci ca cele 16 marci auto la care au fost descoperite nereguli sunt: Alfa Romeo, Chevrolet, Dacia, Fiat, Hyundai, Jaguar, Jeep, Landrover, Nissan, Renault si Suzuki, alaturi de marcile auto germane Opel, Volkswagen, Porsche, Audi si Mercedes.
Cu toate acestea, Dobrindt a subliniat ca niciuna din neregulile constate nu a scos in evidenta un fals de amploarea celui de la Volkswagen, care a echipat motoarele diesel cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare.
Dobrindt a precizat ca, la vehiculele incriminate, sistemul de filtrare a emisiilor poluante este dezactivat cand temperatura exterioara coboara sub un anumit nivel. Conform normelor europene in vigoare, aceasta procedura nu este permisa decat in situatia evitarii unui accident sau pagubelor produse motorului. In consecinta, Guvernul german a cerut constructorilor sa revizuiasca acest mecanism. De asemenea, Alexander Dobrindt a cerut o adaptare a normelor europene "pentru a putea fi facuta mai usor diferenta intre mecanismele autorizate si cele care nu sunt autorizate".
La fel ca si in Germania, si alte tari au demarat anchete in urma scandalului de la Volkswagen. Ancheta din Marea Britanie a ajuns la rezultate similare, identificand depasiri frecvente ale plafoanelor de emisii dar nu si o falsificare cum s-a intamplat la Volkswagen, in timp ce in cazul unor state precum Franta sau Italia, concluziile anchetelor nu sunt inca disponibile.