Afacerile Renault au scăzut cu 19% în primul trimestru, pe fondul pandemiei cu coronavirus. Înmatriculările Dacia s-au prăbuşit cu peste 40%
Dacia Renault
Grupul francez Renault a raportat joi o scădere de 19,2% a veniturilor în primul trimestru, până la 10,125 mld. euro, şi a avertizat că este prea devreme pentru a evalua impactul pandemiei cu coronavirus asupra rezultatelor din acest an.
Proprietarul Dacia, care a anulat deja plata dividendelor pe 2019 şi a suspendat prognozele financiare, a fost afectat de criza sanitară care a dus la prăbuşirea cererii pentru autoturisme şi la închiderea reprezentanţelor şi a facilităţilor de producţie.
Pentru prima dată în istorie, în primul trimestru al acestui an Franţa nu a mai fost principala piaţă a grupului Renault, care a vândut mai multe autovehicule în Rusia (115.713 autoturisme şi utilitare) decât în Franţa (110.467 unităţi), scrie Agerpres.
La nivel global, vânzările Renault au scăzut cu 25,9% până la 672.962 autoturisme şi utilitare. În Europa, vânzările Groupe Renault au scăzut cu 36% până la 321.756 unităţi, cu un declin accelerat spre sfârşitul trimestrului din cauza închiderii activităţilor industriale şi comerciale ale grupului.
"Marca Dacia a fost afectată în mod deosebit şi a înregistrat un declin de 44,5% al înmatriculărilor" în Europa, în timp ce marca Renault a înregistrat un declin de 32,3%, a precizat grupul francez.
În total, un număr de 110.279 autoturisme şi utilitare marca Dacia au fost vândut la nivel global în primul trimestru al acestui an, cu 40,1% mai puţine decât în perioada similară a anului trecut.
Renault vrea să obţină împrumuturi garantate de stat
Directorul general interimar al companiei, Clotilde Delbos, a declarat că Renault poartă discuţii cu Guvernul francez pentru a-şi asigura împrumuturi garantate de stat în valoare de mai multe miliarde de euro, ca măsură de securitate în contextul actual al crizei provocate de pandemia de coronavirus.
Clotilde Delbos a spus că Renault are suficiente lichidităţi pentru a face faţă crizei, dar că recurge la linii de credit şi ajutoare acolo unde este posibil, inclusiv în Franţa şi pe pieţele emergente.
"Este de datoria noastră să fim prudenţi şi să acoperim chiar şi scenariile foarte pesimiste. Există motive suficiente pentru a încerca să obţinem o parte din această facilitate de credit", a spus Clotilde Delbos, pentru care împrumuturile garantate de stat constituie o plasă de siguranţă. "Lucrăm la acest lucru şi va fi nevoie de timp dar sunt încrezătoare că vom putea beneficia de acest credit înainte de anunţarea planului de economii în mai", a apreciat Delbos.
Proprietarul Dacia, care a anulat deja plata dividendelor pe 2019 şi a suspendat prognozele financiare, a fost afectat de criza sanitară care a dus la prăbuşirea cererii pentru autoturisme şi la închiderea reprezentanţelor şi a facilităţilor de producţie.
Cu prilejul unei teleconferinţe cu analiştii, directorul general interimar de la Renault a precizat că planul de economii în valoare de două miliarde de euro, dezvăluit în luna februarie, ar urma să fie prezentat în detaliu în prima jumătate a lunii mai, adăugând că nu există nicio legătură între acest plan de economii şi acordarea de împrumuturi garantate de statul francez.
Câteva mari companii franceze au accesat aceste ajutoare oferite de statul francez, precum retailerul de electronice Fnac Darty, iar transportatorul aerian Air France KLM se îndreaptă şi el spre un pachet de asistenţă sprijinit de statul francez.
Grupul Renault a subliniat că este interesat să repornească activităţile comerciale şi de producţie în ţările unde condiţiile de siguranţă permit acest lucru şi a adăugat că va implementa toate măsurile necesare pentru a răspunde eficient la cererea comercială.
Şi activităţile de producţie la Uzinele Dacia de la Mioveni au fost reluate parţial, începând de marţi, pe bază de voluntariat, urmând ca, din data de 4 mai, să fie reluate activităţile în cadrul Uzinei Mecanice şi Şasiuri, respectiv Uzinei Vehicule, în departamentul Presaj, a anunţat anterior Grupul Renault România.
Constructor de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS