Proprietarul Dacia, care a anulat deja plata dividendelor pe 2019 şi a suspendat prognozele financiare, a fost afectat de criza sanitară care a dus la prăbuşirea cererii pentru autoturisme şi la închiderea reprezentanţelor şi a facilităţilor de producţie.

Pentru prima dată în istorie, în primul trimestru al acestui an Franţa nu a mai fost principala piaţă a grupului Renault, care a vândut mai multe autovehicule în Rusia (115.713 autoturisme şi utilitare) decât în Franţa (110.467 unităţi), scrie Agerpres.

La nivel global, vânzările Renault au scăzut cu 25,9% până la 672.962 autoturisme şi utilitare. În Europa, vânzările Groupe Renault au scăzut cu 36% până la 321.756 unităţi, cu un declin accelerat spre sfârşitul trimestrului din cauza închiderii activităţilor industriale şi comerciale ale grupului.

"Marca Dacia a fost afectată în mod deosebit şi a înregistrat un declin de 44,5% al înmatriculărilor" în Europa, în timp ce marca Renault a înregistrat un declin de 32,3%, a precizat grupul francez.

În total, un număr de 110.279 autoturisme şi utilitare marca Dacia au fost vândut la nivel global în primul trimestru al acestui an, cu 40,1% mai puţine decât în perioada similară a anului trecut.

Renault vrea să obţină împrumuturi garantate de stat

Directorul general interimar al companiei, Clotilde Delbos, a declarat că Renault poartă discuţii cu Guvernul francez pentru a-şi asigura împrumuturi garantate de stat în valoare de mai multe miliarde de euro, ca măsură de securitate în contextul actual al crizei provocate de pandemia de coronavirus.

Clotilde Delbos a spus că Renault are suficiente lichidităţi pentru a face faţă crizei, dar că recurge la linii de credit şi ajutoare acolo unde este posibil, inclusiv în Franţa şi pe pieţele emergente.

"Este de datoria noastră să fim prudenţi şi să acoperim chiar şi scenariile foarte pesimiste. Există motive suficiente pentru a încerca să obţinem o parte din această facilitate de credit", a spus Clotilde Delbos, pentru care împrumuturile garantate de stat constituie o plasă de siguranţă. "Lucrăm la acest lucru şi va fi nevoie de timp dar sunt încrezătoare că vom putea beneficia de acest credit înainte de anunţarea planului de economii în mai", a apreciat Delbos.

Proprietarul Dacia, care a anulat deja plata dividendelor pe 2019 şi a suspendat prognozele financiare, a fost afectat de criza sanitară care a dus la prăbuşirea cererii pentru autoturisme şi la închiderea reprezentanţelor şi a facilităţilor de producţie.

Cu prilejul unei teleconferinţe cu analiştii, directorul general interimar de la Renault a precizat că planul de economii în valoare de două miliarde de euro, dezvăluit în luna februarie, ar urma să fie prezentat în detaliu în prima jumătate a lunii mai, adăugând că nu există nicio legătură între acest plan de economii şi acordarea de împrumuturi garantate de statul francez.

Câteva mari companii franceze au accesat aceste ajutoare oferite de statul francez, precum retailerul de electronice Fnac Darty, iar transportatorul aerian Air France KLM se îndreaptă şi el spre un pachet de asistenţă sprijinit de statul francez.

Grupul Renault a subliniat că este interesat să repornească activităţile comerciale şi de producţie în ţările unde condiţiile de siguranţă permit acest lucru şi a adăugat că va implementa toate măsurile necesare pentru a răspunde eficient la cererea comercială.

Şi activităţile de producţie la Uzinele Dacia de la Mioveni au fost reluate parţial, începând de marţi, pe bază de voluntariat, urmând ca, din data de 4 mai, să fie reluate activităţile în cadrul Uzinei Mecanice şi Şasiuri, respectiv Uzinei Vehicule, în departamentul Presaj, a anunţat anterior Grupul Renault România.

Constructor de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.