Vanzarile auto s-au redus anul trecut cu 8,3%, de la 10,2 miliarde lei la 9,3 miliarde lei, potrivit datelor companiei. La nivel local, vanzarile de masini au totalizat 703 milioane lei, fiind mai mici cu 36%, iar pe plan extern au inregistrat un regres de 5%, pana la 8,6 miliarde lei.

Pe segmentul pieselor de schimb si mecanice, livrarile au consemnat o crestere de 14,7%, pana la 2,5 miliarde lei, cu un plus de 10,2% pe plan intern (pana la 1,97 miliarde lei), respectiv de 33,8% la export (pana la 562 milioane lei).

Vanzarile interne de produse finite au totalizat 3,33 miliarde lei, iar exporturile s-au ridicat la 9,4 miliarde lei. La export, principala destinatie de vanzare a produselor finite a fost Europa (6,48 miliarde lei), urmata de Africa (1,65 miliade lei), Asia (1,16 miliade lei) si America de Sud (95,7 milioane lei).

Portofoliul constructorului auto controlat de grupul francez Renault a inclus anul trecut autovehiculele in variantele Logan, Logan MCV, Logan VAN, Logan Pick-Up, Dacia Sandero si Dacia Duster, alaturi de piese de schimb pentru masinile produse si de prim montaj utilizate in cadrul grupului.

Numarul de vehicule comercializate anul trecut a totalizat 308.976 unitati, in scadere cu 18.902 unitati (5,7%). In Romania, compania a livrat 21.308 vehicule, iar pe plan extern a comercializat 287.668 unitati.

Topul vanzarilor este condus de Dacia Duster (133.250 de unitati), urmata de Dacia Logan Berlina (56.911 unitati) si
Dacia Sandero (50.855 unitati). Daca in cazul Dacia Logan Berlina, vanzarile au inregistrat un plus de 14.925 de unitati, modele Duster si Sandero au consemnat livrari in scadere cu 35.320 de unitati, respectiv 9.702 unitati.

Comparativ cu 2011, Dacia a avut vanzari in scadere si in cazul Logan MCV (- 4.098 unitati), Logan Fourgon VAN (- 3.696 unitati) sau Logan Pick-Up (- 2.611 unitati). In schimb, compania a debutat in 2012 comercializarea Sandero II (19.925 unitati), Logan II (1.642 unitati) si Logan MCV II (33 unitati).

Numarul salariatilor companiei a avansat anul trecut de la 13.710 la 13.776 angajati. Cheltuielile cu salariile au crescut cu 6% anul trecut, la 722,9 milioane lei, iar cele cu asigurarile sociale s-au majorat cu 4%, la 183,7 milioane lei. In cheltuielile cu salariile sunt incluse si costurile tichetelor de masa acordate salariatilor, cheltuieli de protectie sociala si costurile cu indemnizatiile compensatorii pentru salariatii care si-au incheiat activitatea in cursul anului.

Compania a anuntat marti ca negocierile dintre conducerea constructorului auto si Sindicatul Autoturisme Dacia s-au incheiat, fiind agreate o crestere a "masei salariale" cu 6% si o prima pentru toti angajatii de 1.680 lei brut, pentru rezultatul anului 2012.

Pe piata locala a productiei de masini este prezent si grupul american Ford.