Afacerile Automobile Dacia au crescut cu 15,5% anul trecut si s-au dublat fata de 2007. Jumatate din livrarile companiei au fost modele Duster
Afacerile Automobile Dacia au crescut cu 15,5% anul trecut, de la 11,4 miliarde lei pana la 13,17 miliarde lei (3,1 miliarde euro), rulajul constructorului auto controlat de grupul francez Renault fiind in 2011 de aproape doua ori mai mare fata de anul 2007, cand s-a plasat la 6,93 miliarde lei, potrivit Mediafax.
Profitul net a inregistrat un regres de 8% anul trecut, de la 300 milioane lei la 275,1 milioane lei, potrivit situatiilor financiare ale constructorului auto.
Castigul companiei se ridica la 442,3 milioane lei in 2007, dar a coborat in urmatorii doi ani la 222 milioane lei, respectiv 230,2 milioane lei.
In 2011, veniturile companiei s-au majorat cu peste 15%, de la 11,6 miliarde lei la 13,43 miliarde lei, iar cheltuielile au crescut intr-un ritm similar, de la 11,27 miliarde lei la 13,06 miliarde lei.
Vanzarile au fost sustinute anul trecut atat de exporturi, care au crescut cu 13,6%, la 9,27 miliarde lei, cat si de livrarile interne, care au urcat cu peste 20%, la 3,9 miliarde lei.
Compania a vandut anul trecut 327.878 de vehicule, peste jumatate din livrari fiind acoperita de modelul Duster, lansat in 2010, se arata in raportul financiar. In Romania, constructorul a comercializat in 2011 un numar de 30.734 de unitati, aproape 50% din vanzari fiind realizate prin intermediul programului de reinnoire a parcului auto national.
Pe plan international, livrarile au atins in 2011 nivelul de 297.144 de unitati, principalele piete de export fiind Franta si Germania, se arata in document.
Conform raportului de gestiune al Consiliului de Administratie pentru 2010, Dacia a vandut in acel an un numar de 342.290 de vehicule.
Numarul mediu de angajati ai companiei a scazut in 2011 de la 13.823 la 13.652 de angajati. Cheltuielile cu taxele si salariile au avansat in 2011 de la 743,6 milioane lei la 856,5 milioane lei, acestea incluzand si costurile indeminizatiilor compensatorii pentru salariatii care si-au incheiat activitatea in cursul anului.
Portofoliul companiei include autovehicule in variantele Logan, Logan MCV, Logan VAN, Logan Pick-up, Dacia Sandero si Dacia Duster, precum si piese de schimb sau de prim montaj. Dacia a lansat in martie monovolumul Lodgy, primul model produs in afara Romaniei.
Renault pregateste noile generatii Sandero si Logan, care ar putea fi lansate in acest an. Modelul Logan a fost lansat pe piata in anul 2004, iar Sandero se vinde in Romania din vara lui 2008.
Dacia este a doua marca a Renault, iar Romania reprezinta a sasea piata a grupului francez.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS