Sfârșit de epocă pentru Volkswagen. Ultima “Broscuță” iese din fabrică în această săptămână. Istoria celui mai iubit model al nemților, pe care îl construiesc din 1938
Volkswagen Beetle
După opt decenii, Volkswagen pune capăt producției celui mai longeviv și mai cunoscut model al său.
Grupul auto german va înceta în cursul acestei săptămâni să mai producă ultima versiune a modelului Beetle la uzina sa de la Puebla, Mexic, o decizie care înseamnă sfârşit de drum pentru un vehicul a cărui istorie a început în 1938, transmite AP.
De-a lungul a opt decenii, "Broscuţa" a fost rând pe rând un proiect al dictatorului Adolf Hitler pentru o "maşină populară", un simbol al renaşterii economice a Germaniei după război, un exemplu al globalizării vândut şi recunoscut peste tot în lume şi o emblemă a contraculturii anilor 1960 în SUA, scrie Agerpres.
Inginerul austriac Ferdinand Porsche a fost cel care a conceput designul original al maşinii care era destinată să facă pentru Germania ceea ce a făcut Ford Model T în SUA.
Însă producţia de masă a automobilului, botezat iniţial KdF-Wagen, la o nouă uzină din estul oraşului Hanovra a fost anulată din cauza celui de al doilea război mondial.
Relansată ca un constructor civil de automobile sub supervizarea autorităţilor britanice de ocupaţie, uzina Volkswagen a fost transferată în 1949 către Guvernul german şi landul Saxonia Inferioară, care deţine şi acum o parte importantă din acţiunile companiei. În anul 1955 de pe liniile de asamblare de la Wolfsburg a ieşit modelul Volkswagen Beetle, cu numărul un milion.
SUA au devenit cea mai importantă piaţă străină pentru Volkswagen, cu 563.522 de autoturisme vândute în 1968, sau 40% din producţie.
"Spre deosebire de Germania de Vest, unde preţul său scăzut, calitatea şi durabilitatea era sinonime cu normalitatea de după război, în SUA caracteristicile Beetle i-au conferit un aer neconvenţional într-o cultură a automobilului dominată de mărime şi spectaculozitate", susţine Bernhard Rieger în cartea sa din 2013 intitulată "The People's Car".
La uzina de la Wolfsburg, producţia modelului Beetle a încetat în 1978, când a fost introdus noul model Golf. Însă aceasta nu a însemnat sfârşitul pentru Volkswagen Beetle. Producţia a fost mutată în Mexic, unde acest model a fost produs din 1967 şi până în 2003, mai mult decât a durat producţia din Germania.
În anul 1998, într-un moment în care directorul general la Volkswagen era Ferdinand Piech, nepotul lui Ferdinand Porsche, a fost lansat noul Beetle, o versiune retro construită pe o platformă Golf modificată, care a readus la viaţă o parte din alura neconvenţională a "Broscuţei".
În 2012, designul modelului Beetle a fost uşor restilizat, iar ultimul dintre cele 5.961 exemplare ale modelului Final Edition va merge la un muzeu după ceremoniile care vor avea loc în data de 10 iulie la Puebla, pentru a marca sfârşitul producţiei.
Mai multe despre:
#Volkswagen#VW Beetle
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS