Transportatorii resping tarifele pentru RCA propuse de ASF. Negocierile se reiau joi
Accident, RCA
Transportatorii membri ai COTAR resping tariful de 7.960 de lei/an pentru polita auto obligatorie (RCA) in cazul autovehiculelor de peste 16 tone, propus de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF), potrivit unui comunicat al Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR).
"COTAR a participat la sedinta organizata la ASF in data de 12 octombrie, unde domnul Misu Negritoiu (presedintele ASF - n.r.) a prezentat propunerea de tarif RCA pentru un autovehicul de peste 16 tone, aceasta fiind in cuantum de 9.800 lei/an. Presedintele ASF, observand nemultumirea manifestata de catre transportatori, a explicat faptul ca a luat in considerare alocarea unor costuri de administrare in cuantum de 40% initial, dupa care l-a scazut la 35% pentru produsul de asigurare obligatorie numit RCA. Observam in continuare, acelasi comportament protectionist al domnului Negritoiu, atunci cand sunt aduse in discutie interesele financiare ale multinationalelor din asigurari. Dansul lanseaza niste propuneri absolut iresponsabile, pornind de la ideea ca toti consumatorii captivi de polite de asigurari sunt datori sa plateasca niste costuri supradimensionate firmelor de asigurari, costuri care ascund in realitate profitul societatilor de asigurari, pentru un produs de asigurare obligatoriu. Presedintele ASF, Misu Negritoiu, a negociat un tarif RCA exact ca un precupet din piata Matache, ce doreste sa mentina un pret ridicat la o ceapa degerata, stiind ca nu mai are concurenta la taraba", declara Vasile Stefanescu, presedintele COTAR.
Potrivit sefului COTAR, in cadrul intalnirii de miercuri cu conducerea ASF, s-a vorbit si despre supraevaluarea costurilor de administrare pentru RCA, care sunt intr-o totala disproportie cu practica europeana, unde acestea sunt de aproximativ 25%.
"In fata argumentelor aduse de catre transportatori, domnul Negritoiu a inceput negocierea tarifului RCA, incercand din rasputeri sa mentina o cotatie cat mai ridicata a acestui produs de asigurare obligatoriu, adresand in final, propunerea de 7.960 lei, pentru autovehicule de peste 16 tone, clasa B0. Sa agreezi la Guvern in data de 14 septembrie un tarif de referinta la autovehiculele peste 16 tone de aproximativ 6.200 lei/an, comunicat atunci de catre Vorniceanu Marius, vicepresedinte ASF, si sa prezinti la o luna distanta un tarif 7.960 lei/an, in care pretinzi ca profitul asiguratorului este de doar 1%, denota faptul ca noi romanii sunt considerati doar niste vaci de muls ale multinationalelor", a subliniat presedintele COTAR.
Confederatia respinge categoric propunerea ASF cu privire la cotatia de prima in suma de 7.960 lei a unei polite RCA pentru un autovehicul de peste 16 tone si reaminteste faptul ca prima de risc pentru aceasta categorie reprezinta 2.011 lei (raport Milliman), iar diferenta de 5.949 lei reprezinta costuri administrative si profitul societatilor de asigurari pentru produsul RCA.
COTAR va participa si in cursul zilei de joi, 13 octombrie 2016, la dezbaterile organizate la ASF si pentru celelalte categorii de autovehicule destinate transportului, cum ar fi autovehiculele de transport persoane si cele folosite in regim de taxi, precum si pentru autovehicule inmatriculate pe persoana fizica. Ulterior, organizatia va anunta rezultatele acestor analize si dezbateri, precum si masurile pe care urmeaza sa le puna in aplicare.
In data de 15 septembrie, patronatele din transporturile rutiere - UNTRR, FORT, APULUM si APTE 2002 - au protestat in Piata Victoriei din Bucuresti, pe fondul nemultumirilor generate de cresterea tarifelor RCA. Protestul s-a derulat concomitent si in alte 20 de orase din tara, cu un numar total de 100.000 de masini.
In aceeasi zi, COTAR anunta ca isi suspenda actiunea de protest din fata Guvernului, considerand ca obiectivele stabilite in cadrul consiliului director au fost indeplinite.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS