Razboi total intre transportatori si ASF. Autoritatea, acuzata de “tertipuri” in stabilirea tarifelor RCA pentru perioada de plafonare
Protest transportatori
Patronatele din transporturile rutiere acuza Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) ca ''recurge din nou la inselaciuni", in ceea ce priveste stabilirea formulei de calcul pentru tarifele RCA si solicita aplicarea de urgenta, in forma publicata in Monitorul Oficial, a ordonantei de urgenta privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto pentru prejudicii produse tertelor persoane prin accidente de vehicule si tramvaie.
In plus, transportatorii avertizeaza ca aplicarea ordonantei de urgenta cu alte efecte decat cele de plafonare a tarifelor RCA la valori maximale pentru o perioada minima de 6 luni in scopul deblocarii accesului la piata transportului rutier va conduce la escaladarea protestelor nationale in cel mai scurt timp.
Intr-un comunicat semnat de UNTRR, FORT, APULUM, APTE 2002, se afirma ca ASF "recurge din nou la tertipuri" in stabilirea tarifelor RCA aplicabile pe perioada de plafonare de 6 luni conform prevederilor OUG 54/2016.
"Dupa ce la intalnirea avuta saptamana trecuta cu transportatorii rutieri, ASF a prezentat modalitatea de calcul a tarifului de prima maxim, acceptata de ambele parti, in proiectul de norma aprobat de Consiliul ASF a fost inclus un nou termen 'Delta', cu o definitie ambigua, de neinteles, susceptibil pentru cresterea tarifului in mod necontrolabil. Inca o data se dovedeste ca ASF nu este un partener serios de discutii si foloseste stratageme incorecte prin care calculeaza tarifele in favoarea asiguratorilor adancind criza din piata RCA", se spune in comunicat.
Transportatorii cer ca OUG 54/2016 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto pentru prejudicii produse tertelor persoane prin accidente de vehicule si tramvaie sa fie aplicata urgent in forma publicata in Monitorul Oficial, fara nicio alta modificare.
"Desi in ultima discutie avuta cu conducerea ASF in data de 15 septembrie a.c. aceasta s-a angajat la abordarea problemei tarifelor maximale cu o totala transparenta fata de transportatori, practicile raman aceleasi, se perpetueaza atitudinea de protejare a intereselor asiguratorilor in dauna clientilor asigurati", mai spun organizatiile patronale.
Totodata, UNTRR, FORT, APULUM si APTE 2002 considera ca este mult mai util ca Legislativul sa isi concentreze eforturile pentru ca Ordonanta de Urgenta sa produca efecte, plafonand tarifele la un nivel maximal pentru o perioada de minimum 6 luni, urmand ca in aceasta perioada de scadere a presiunii tarifelor noul Parlament ales in decembrie sa continue elaborarea noii Legi RCA, care va produce efecte la finalul perioadei de aplicare a OUG 54/2016.
"Consideram ca, in formula actuala, Parlamentul Romaniei este incapabil sa mai emita pretentii in ceea ce priveste elaborarea unui act normativ care sa rezolve problematica RCA in mod transparent si in interesul asiguratilor din simplul motiv ca este lipsit de moralitate ca acelasi Parlament care a dormit adanc luni de zile, fara sa intervina, sa mai poata solutiona problema RCA pe final de mandat. In timp ce Parlamentul nu a reusit in 9 luni sa elaboreze si sa adopte Legea RCA, Guvernul Romaniei a demonstrat mai mult pragmatism, chiar daca a reactionat doar sub presiunea protestelor transportatorilor", se mai spune in documentul citat.
In plus, patronatele atrag atentia asupra faptului ca "aplicarea OUG cu alte efecte decat cele stipulate expres in art. 4 alin. 3 din Legea Concurentei nr. 21 din 10 aprilie 1996, respectiv de plafonare a tarifelor RCA la valori maximale pentru o perioada minima de 6 luni in scopul solutionarii crizei RCA si deblocarii accesului la piata transportului rutier, va conduce inevitabil la escaladarea protestelor nationale in cel mai scurt timp''.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS