Scandal fara sfarsit pe RCA. Transportatorii spun ca polita pentru persoane fizice trebuie sa scada la 400 lei/an. ASF: OUG privind plafonarea tarifelor este gresita
Protest transportatori
Tarifele RCA pentru persoane fizice ar trebui sa scada la aproximativ 400 lei/an pentru un autovehicul, considera patronatele din transporturile rutiere.
Intr-un comunicat remis presei, patronatele din transporturile rutiere considera ca inclusiv tarifele RCA pentru persoanele fizice ar trebui sa scada in perioada urmatoare, datele analizate din Raportul Milliman indicand un pret RCA de aproximativ 400 lei/an pentru un autovehicul.
“Cand au avansat cifra de 4.907 lei/RCA pe 12 luni pentru segmentul de vehicule comerciale de peste 16 tone, patronatele din transporturile rutiere au tinut cont de datele si metodologia de calcul facuta publica recent de catre ASF”, se spune in comunicat.
In acest context, patronatele transportatorilor rutieri solicita ASF si companiilor de asigurari sa publice datele istorice pentru a vedea cum a functionat piata RCA in Romania in ultimii 24 de ani, deoarece “brusc, de la inceputului lui 2015 (coincidenta sau nu, conducerea ASF a fost preluata de domnul Misu Negritoiu), piata RCA nu mai functioneaza”. Acestia solicita ASF si companiilor de asigurari sa demonstreze public si transparent ce justifica costul peste cifrele patronatelor.
“Atitudinea ASF a atrofiat competitivitatea firmelor de asigurari din Romania care opereaza RCA, firme care nu pot trai fara aceste asigurari obligatorii, nemaifiind competitive in zona produselor facultative”, spun reprezentantii patronatelor transportatorilor rutieri.
Patronatele din transporturile rutiere (UNTRR, APTE 2002, FORT si APULUM) solicita Parlamentului sa faca publice, prin ASF, datele istorice si cele actuale pentru piata RCA. Conform reprezentantilor patronatelor transportatorilor, pana in prezent, nu au fost publicate din partea asiguratorilor “decat comentarii, fara niciun argument bazat pe cifre si date”.
Ordonanta de Guvern, publicata gresit
Autoritatea de Supraveghere Financiara(ASF) anunta ca "dintr-o eroare materiala" art.18 alin. 2 din OUG 54/2016 privind plafonarea tarifelor RCA face referire la art. 34 alin. 3, in loc de art.36, alin. 3, iar aceasta eroare va fi corectata in Monitorul Oficial.
"Prin coroborarea art. 18 alin. 2 cu art. 36 alin. 3 din Ordonanta de Urgenta nr. 54/19.09.2016, Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) va stabili, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a OUG, tarifele de prima (maxime) pe categorii de vehicule ce urmeaza a se aplica de catre societatile de asigurare care practica RCA. Acestea vor fi adoptate, conform art. 4 alin. (3) din Legea concurentei nr. 21/1996, republicata, prin Hotarare de Guvern la propunerea ASF si cu avizul Consiliului Concurentei si al Ministerului Finantelor Publice", anunta ASF pe site-ul sau.
Totodata, la finalul comunicatului se mentioneaza ca actul normativ emis de Guvern contie erori. "Dintr-o eroare materiala, art.18 alin. 2 din OUG nr. 54/19.09.2016 face referire la art. 34 alin. 3, in loc de art.36, alin. 3. Aceasta eroare va fi corectata in Monitorul Oficial", precizeaza ASF.
Ordonanta de urgenta a Guvernului privind plafonarea tarifelor RCA a fost publicata luni in Monitorul Oficial, urmand ca inghetarea pretului primelor de asigurari obligatorii sa fie dispusa pentru o perioada de sase luni.
Actul normativ contine si alte prevederi, printre care faptul ca un contract RCA poate fi incheiat si pe o luna sau multiplul unei luni, ca un contract poate fi suspendat la cererea asiguratului daca are permisul suspendat sau vehiculul este imobilizat si posibilitatea ca pagubitul sa poata fi despagubit de propriul asigurator, iar acesta sa-si recupereze ulterior banii.
Mai multe despre:
#RCA#Transportatori
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS